1

Onderwerp: tips mixen boter ( voor bc)

Ik vraag me af hoe jullie boter mixen.
ik heb een keukenmachine. laat de boter op kamertemperatuur komen, soms nog eventjes in de magnetron, en dan in stukjes in de kom. Maar zodra de mixer aangaat gaat het in / tussen de klopper zitten, welke ik ook gebruik (k klopper of ballon).
Of het kruipt naar de randen van de kom...ik vind dit zo irritant want "even" botercreme maken is niet makkelijk zo... iemand tips?

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

Re: tips mixen boter ( voor bc)

Heb ik ook. Ik stop de mixer regelmatig en schraap alles terug naar het midden en uit de klopper. Van zodra de poedersuiker en de melk erbij zit, gaat het mengen weer beter.

3

Staat je keukenmachine wel goed afgesteld?
Ik had dat inderdaad ook, terug gegaan naar de winkel en advies gevraag.
Heb de "kloppers" opnieuw afgesteld zodat deze bijna over de bodem van de kom gaat.
Nu heb ik nergens last meer van!!

4

Staat je keukenmachine wel goed afgesteld?
Ik had dat inderdaad ook, terug gegaan naar de winkel en advies gevraag.
Heb de "kloppers" opnieuw afgesteld zodat deze bijna over de bodem van de kom gaat.
Nu heb ik nergens last meer van!!

5

Zelf had ik dat als ik de mixer te hard zetten in het begin, nu laat ik hem eerst rustig draaien en na een poosje zet ik hem wat harder.

maar ik schraap ook altijd in het begin 1 keer langs de randen :)

6

Oke! Ja eerst zachtjes aanzetten zodat het romiger wordt... das wel een goeie. bedankt!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

7

Gebruik je per keer niet te weinig boter dan? Ik heb dit ook wel eens, maar dan komt dit omdat ik dus te weinig boter gebruik. Je zegt dat je soms met boter de ballonklopper gebruikt? Zou ik niet durven  :O  ;)

8

Esther68 schreef:

Gebruik je per keer niet te weinig boter dan? Ik heb dit ook wel eens, maar dan komt dit omdat ik dus te weinig boter gebruik. Je zegt dat je soms met boter de ballonklopper gebruikt? Zou ik niet durven  :O  ;)

waarom niet durven? Haha ik zou hey niet weten, bak niet heel vaak...ben wel benieuwd waarom niet!
en hoe bedoel je te weinig boter? voor bc van de mix moet ik 150gr losmixen, voor bc 1:1 doe ik meestal t hele pakje

9

Esther68 schreef:

Ik gebruik alleen maar de ballonklopper voor botercreme.  :Y

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

10

Toen ik dat deed had ik een scheve klopper.... draadjes waren vervormd.

Doe het daarom altijd met de platte haak. Maar zit met hetzelfde probleem.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

11

sugar100 schreef:
Esther68 schreef:

In mijn boekje staat dat de ballongarde voor recepten is zonder boter.. Als ik soms zie en hoor hoeveel moeite mijn K klopper heeft (boter net iets te hard) dan denk ik dat mijn ballongarde er net zojuist ziet als die van Cakebym  ;)

12

Oke... maar zo te horen heeft iedereen er wel moeite mee. Nouja... dan zal het wel gewoon een rotwerkje zijn  :lol:

13

lady-vall schreef:

Oke... maar zo te horen heeft iedereen er wel moeite mee. Nouja... dan zal het wel gewoon een rotwerkje zijn  :lol:

Ik heb er geen moeite mee, maar als ik de ballongarde zou gebruiken denk mijn Kennie wel  ;) .
Maar heel soms, als de boter net iets te hard is, laat ik de Kennie eerst wat langer op langzaam staan..