1

Onderwerp: Planning rainbow party

Hallo iedereen

Binnen 2 weken wordt mijn dochtertje 3 en plannen we een rainbow party.

Gewoonmarieke heeft ondertussen al enkele te gekke printables ontworpen welke dus de basis vormen voor de dessert table. Het zijn de rainbow-kleurtjes maar in de felle variant, bijna neon en een tikkeltje My Little Pony omdat mijn kleine meid daar gek op is.

Nu heb ik al enkele ideetjes maar kan moeilijk beslissen.

Enerzijds wil ik graag een regenboogtaart maken met de laagjes langs de binnenkant en anderzijds wil ik ook graag een taart maken met regenboogsnoepjes in die er dan uitvallen bij het aansnijden.
Een 3de optie is een cake bakken met een regenboogcijfer in gebakken dus dat elk plakje cake een regenboogcijfertje heeft.

Al deze dingen bij elkaar zijn misschien net iets te veel van het goede.
Ik had zitten denken aan een regenboogtaart langs de binnenzijde dus met de verschillende laagjes en daar eventueel ook de snoepjes in maar.. wat denken jullie? Is dat niet een beetje te veel van het goede?

Daarnaast wil ik graag een regenboog-fruitschotel (dus gewoon stukjes fruit) en cupcakejes met regenboogjes, eventueel van die zure matjes..

Op Pinterest en dergelijke zie ik ook vaak die Jell-O's of zoiets maar ja, hier in België kan je dat volgens mij niet vinden..

Indien jullie nog ideetjes hebben.... graag!

Groetjes

2

Re: Planning rainbow party

Ik moest direct hieraan denken
http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=211707

misschien zit daar nog wat inspiratie bij voor je...

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3

Ik vind je idee van een taart met laagjes in regenboog kleuren met snoepjes in het midden wel heel erg leuk! Je kunt ook skittels gebruiken of M&M's hiervoor!

Je ideeen klinken verder allemaal erg leuk!

4

Ik heb even jelly beans gegoogeld en kwam al wat online opties tegen om te bestellen, per 100 gram dus hoef je ook niet meteen kilo's aan te schaffen :) (wel lekker)

Qua taart ligt het eraan hoeveel gasten je verwacht of t teveel is, maar ik zou zelf voor 1 pronkstuk gaan

Ipv fruitsalade kun je ook fruitspiezen maken je kan bij uit meloen dan de 3 uitsteken met een koeksteker op pinterest staan ook veeeel leuke ideeeen

Klein gebak, taart en catering. Met liefde en passie voor u gemaakt

Super, dank je wel SweetTooth voor de inspiratie, daar kan ik zeker wel wat mee.

Dus jij vindt het niet té veel, de laagjes en de snoepjes in de binnenkant? Want zou wel heel leuk zijn als ik deze kan combineren.

Momenteel nog een beetje verder google-en en Pinterest-en :)

Ik kijk er al naar uit om alles te showen!

wauuw ByOlivier, dat ga ik meteen ook even zoeken, die jelly beans... de Jell-O's is een soort gelatine-pudding in de verschillende kleuren.. bij ons kan je die denk ik wel in groen en rood vinden maar voor de rest... ofwel moet ik is zien om het zelf te kleuren. Allesinds, jelly beans komen ook wel van pas!

Normaal gezien zijn we toch met een 20-tal gasten.. de taart zou ik wel graag als pronkstuk gebruiken. De cake zou ik dan eerder basic houden, als ik die zou maken.

De 3 uitsteken uit meloen ga ik zeker noteren!

Bedankt !

7

Ik bedenk me net dat skittles ook helemaal goed in t plaatje passen, of frutella's!

Jello ben ik trouwens ook tegen gekomen, als je googeld op jello kopen belgie, is t een van de eerste resultaten (weet niet of ik mag verwijzen naar andere websites)

Krijg ook zin om een regenboog feestje te organiseren :)

Klein gebak, taart en catering. Met liefde en passie voor u gemaakt

8

Ik moest ineens hier aan denken:

http://www.baanbreker.info/images/aamri/fruits-79703-320-321_large.jpg

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

Skittles had ik ook al op mijn lijstje staan, denk idd dat die heel mooi zouden gaan bij het regenboogthema.

De site waarover je spreekt is ook de site die ik gevonden heb maar er is een minimum bestelbedrag van € 40 voor België en dat vind ik vrij veel.. toch aangezien ik alleen maar Jell-O nodig heb.
Soit, zal mss maar een ander alternatief zoeken voor Jell-O

Cakebym, dank je wel, in eerste instantie dacht ik aan los fruit, op een schotel, in de vorm van een regenboog maar jouw idee is denk ik beter en handiger (zeker omdat er ook een 5-tal kindjes zijn).

Had ook een leuk voorbeeldje gezien van Oreo-koekjes op een stokje die gedipt worden in discobolletjes.. dat is mss ook nog leuk om toe te voegen.

10

Je kan heel makkelijk van doorzichtige limonade (ik gebruikte cristal clear) gelatinepudding maken, door er geweekte gelatine aan toe te voegen en op te laten stijven. Daar zou je dan weer kleurstofjes aan toe kunnen voegen, en dan heb je een gelatinepuddingregenboog.

11

Oh SweetTooth, wat een leuk idee!
Zat ook al te denken of ik zelf niets kon maken met gelatine maar kwam alleen bij water en kleurstof.. zou dus niet veel smaak in gezeten hebben.

Ik ga eens op zoek naar doorzichtige limonade hier in België... dat moet ik toch ergens vinden...

12 Laatst bewerkt door SweetTooth (29-01-2015 13:32)

Crystal Clear zal in België ook wel verkrijgbaar zijn denk ik. Is er zowel met bubbels als zonder. Met bubbels geeft een leuk extra effect als je het opeet :) maar om te drinken heb ik persoonlijk liever die zonder bubbels.
http://www.crystalclear.nl/?gclid=CP6no … tAodSicAug
dit spul bedoel ik dus

En anders 7-up of Sprite gebruiken. Maar dat is wel veel zoeter.

13

Soms zou ik veel liever in de States wonen, daar is alles verkrijgbaar :)

Had het ook al eens gegoogled, het zegt me niet meteen iets maar ik zal wel iets soortgelijk kunnen vinden bij de drankenspeciaalzaak.

Nogmaals bedankt voor je tip!