1 Laatst bewerkt door yel (28-01-2015 22:03)

Onderwerp: Plaatje fondant hoe bewaren

Hallo allen

Ik heb net van een kleurplaat Bumba gemaakt, de kleurplaat in een insteekhoes gedaan en daarop geknutseld zeg maar, maar mijn vraag is waar ik het moet leggen totdat ik het op de taart ga doen. Ik heb het nu in de koelkast gedaan maar weet niet of dat wel kan.

En hoe moet ik het zeg maar plakken aan elkaar als ik het morgen avond op mijn taart ga doen?

Alvast bedankt!

2 Laatst bewerkt door bakmijntaart (28-01-2015 22:07)

Re: Plaatje fondant hoe bewaren

Niet in de koeling!!! Ik leg het insteekhoesje met puzzel op snijplankje en dek het af met plasticwrap. En dan gewoon op kamertemperatuur.

Plakken met wat water deel voor deel. Of de insteekhoes eronder vandaan rollen, zeg maar.

Succes!!

Groetjes Kirsten

3

bakmijntaart schreef:

Niet in de koeling!!! Ik leg het insteekhoesje met puzzel op snijplankje en dek het af met plasticwrap. En dan gewoon op kamertemperatuur.

Plakken met wat water deel voor deel. Of de insteekhoes eronder vandaan rollen, zeg maar.

Succes!!

Oooooo okeee haal het gauw uit! Super bedankt!

4

huishoudfolie losjes eroverheen leggen, zodat er geen stof opvalt.
Zo kan het plaatje een beetje drogen, dat is makkelijker met op de taart leggen.

Nog makkelijker: in de vriezer. Dan plakt het vanzelf aan de taart als je het er op legt.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

5 Laatst bewerkt door Esther68 (28-01-2015 23:35)

Wanneer ik bezig ben met puzzelen bewaar ik het plaatje ook altijd in folie, maar een half uur voordat ik deze op de taart leg, leg ik het plaatje in de vriezer. Voordeel daarvan is dat het plaatje niet vervormt tijdens het erop leggen en idd goed vastplakt  ;) . Je moet alleen wel proberen om deze gelijk goed te leggen omdat het plaatje soms een beetje plakkerig wordt. Is niet erg, droogt vanzelf, maar wel vervelend als het dan niet goed ligt  ;) . Ik moet wel zeggen dat ik met marsepein werk. Kan net iets meer hebben dan fondant qua vocht..
Hoop dat je niet in de war raakt  ;) . Klinkt nl niet echt logisch.....niet in de koelkast, wel in de vriezer  ;-)