Re: Eerste van dit jaar
Dat kant is van Cake Lace, die hebben prachtige lace matten. De bloemen zijn inderdaad van gumpaste. Ik gebruik die ready to use van Wilton, die kun je heel dun uitrollen.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » Eerste van dit jaar
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Dat kant is van Cake Lace, die hebben prachtige lace matten. De bloemen zijn inderdaad van gumpaste. Ik gebruik die ready to use van Wilton, die kun je heel dun uitrollen.
Ik lees mee. Ik zag je taart op fb. en gereageerd. Hoe hoger de taart is hoe chiquer vind ik.
ik durf juist niet super dun uit te rollen, ben bang dat je het bloemdraad dan door het blad heen blijft zien.
Wauww heel erg mooi! Hoe krijg je de lagen zo strak? Is dit fondant? Ik mag over een aantal maanden ook een bruidstaart maken, maar met red velvet is het strak krijgen best lastig. Wellicht heb je wat tips voor mij!? Bedankt
Ik ben dan geen Tamara, maar een tip geven kan ik wel.
Dit is idd met fondant, een goede basis (lees: strak afsmeren én goed laten koelen/ stevig worden in de koelkast) is het halve werk
Dank je Siena
En met een taartzaag doorsnijden, niet uit de losse hand. De bolle bovenkant weggooien/opeten, bak er 2 als het niet hoog genoeg is, maar gebruik alleen kaarsrecht afgesneden plakken cake.
Na het vullen checken of hij waterpas is en koelen tot de botercrème hard.
Daarna zo glad mogelijk afsmeren en daarna weer koelen, minimaal 6 uur. Dan pas bekleden met fondant.
Hihi, ik wist dat je een pietje precies was, eh bent ,
maar gebruik je echt een waterpas?
Ik heb er wel eens aan zitten denken als ik eerlijk ben,
maar ze zijn zo groot. Ooit op een YouTube filmpje wel gezien dat er kleine bestaan, maar nog niet gevonden, en tja... druk enzo
Misschien toch maar gaan zoeken.
Je hebt ze bij de bouwmarkten ook heel klein. Bij Gamma heb ik een waterpasje van 10 cm gekocht, dan kan een 10 cm taartje ook waterpas worden Detaillist, ik weet het....
Een beauty weer Tamara!
Gaaf!
Taartzaag gebruik ik altijd ja.. Bedoel je met koelen tot de boter hard is de botercreme die als vulling wordt gebruikt? of de eerste laag die aan de buitenkant zit? Ik laat ze wel altijd even in de koeling staan maar niet zo lang. Maar dat is wel een goeie tip Ben alleen zo bang dat als ze weer iets warmer worden dat het dan evengoed gaat bubbelen of zal dat wel meevallen? Ik ga er zeker mee aan de slag en ga ook mar eens bij de bouwmarkt kijken voor een kleine waterpas.. Thanks!
Dank je Siena
En met een taartzaag doorsnijden, niet uit de losse hand. De bolle bovenkant weggooien/opeten, bak er 2 als het niet hoog genoeg is, maar gebruik alleen kaarsrecht afgesneden plakken cake.
Na het vullen checken of hij waterpas is en koelen tot de botercrème hard.
Daarna zo glad mogelijk afsmeren en daarna weer koelen, minimaal 6 uur. Dan pas bekleden met fondant.
Na het vullen in de koelkast zetten tot de botercrème aan de buitenkanten hard aanvoelt. Dan afsmeren en in de koelkast, meestal doe ik dat de hele nacht. De volgende dag is de botercrème keihard en kun je rustig gaan bekleden. Duurt wel even hoor, voor de botercrème weer zacht is
Super.. Krijg steeds meer zin om er aan te beginnen. Doe jij dit met elke taart? Of alleen de bruidstaart? Ben blij met je tips.. Bedankt
Ik doe dit met elke taart Als je het een gewoonte maakt, gaat het steeds makkelijker.
Dit ziet er prachtig uit en bedankt voor je tips. Maar nog even een vraagje. Gebruik je voor de cake echt cakebeslag of biscuitbeslag?
Ik gebruik altijd biscuit, tenzij mensen om iets anders vragen. Voor de red velvet heb ik de mix van Funcakes gebruikt. Dat is wel echte cake.
Echt geweldig! Gewoon zonde om op te eten. Gaaf!!!
Wowi, mooi hoor!. Zonde om aan te snijden maar ooh zo lekker red velvet
Wowi, mooi hoor!. Zonde om aan te snijden maar ooh zo lekker red velvet
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » Eerste van dit jaar