1

Onderwerp: Ik heb 2 kilo botercreme nodig

Hallo,

Ik ben een beetje nieuw met taarten bakken die gevuld en bekleed worden. Ik heb 2 kilo botercrème nodig en wil de mix van deleukstetaarten gebruiken, moet ik dan ook 2 kilo kopen? Weet iemand hoeveel botercrème je kan maken met een mix van 1 kilo

2

Re: Ik heb 2 kilo botercreme nodig

Voor 1 portie botercrème: 125g mix met 125ml water en 150g ongezouten (room)boter in ca. Heb je hier wat aan? Moet je ff uitrekenen hoeveel je voor 2 kilo nodig hebt.

Een dag niet gebakken is een dag niet geleefd!

3

Hoi jolien dat had ik inderdaad ook gezien. Alleen weet ik niet hoeveel gram 1 portie inhoud. Ik zal ander dlt mailen. Maar bedankt!

Ik wil me nergens mee bemoeien... maar 2 kilo luchtige botercrème is volgens mij echt heel heel veel. Weet je zeker dat je zoveel nodig hebt? 1 zo'n portie (zoals Jolien beschrijft) is al genoeg voor vullen en afsmeren van 1 taart.

Succes ermee!

5

Hoi. Bij het recept staat 1,25 kg botercreme voor het vullen, crumbcoat en de eerste rij. Ik wil namelijk een rozettentaart maken die uit drie kleuren bestaat. Daarnaast heb je nog twee keer 275 gram nodig voor de andere rijen.
Alle tips zijn welkom, dus jij denkt dat het ook met veel minder kan?

http://s12.postimg.org/618sbfxzt/image.jpg

6

1 portie botercrème: 125g mix met 125ml water (=125gr) en 150g ongezouten (room)boter = ca. 400 gram crème.
dus als je 2 kg creme nodig hebt, dan is dat 2000/400 = 5 porties
5 porties = 625 gram mix

je hebt genoeg aan een zak van 1 kg.

Ik zou persoonlijk om te beginnen de helft maken. Als je gevuld hebt en de crumbcoat erop hebt zitten, dan moet ie toch opstijven en dan kun je eens kijken hoeveel je eigenlijk nog over hebt. Als je al bijna je eerste portie op hebt gemaakt, dan maak je gewoon de andere helft helemaal. Ben je nog niet op de helft, dan kun je overwegen om minder bij te maken.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

7

SweetTooth schreef:

1 portie botercrème: 125g mix met 125ml water (=125gr) en 150g ongezouten (room)boter = ca. 400 gram crème.
dus als je 2 kg creme nodig hebt, dan is dat 2000/400 = 5 porties
5 porties = 625 gram mix

je hebt genoeg aan een zak van 1 kg.

Ik zou persoonlijk om te beginnen de helft maken. Als je gevuld hebt en de crumbcoat erop hebt zitten, dan moet ie toch opstijven en dan kun je eens kijken hoeveel je eigenlijk nog over hebt. Als je al bijna je eerste portie op hebt gemaakt, dan maak je gewoon de andere helft helemaal. Ben je nog niet op de helft, dan kun je overwegen om minder bij te maken.

Heel erg bedankt! Ik ga je tips gebruiken, ik zal eerst beginnen met 1 portie (vullen en crumbcoat).