1

Onderwerp: Mijn taart biscuit verbrand altijd ...help

Hallo allemaal,

Mijn taart biscuit verbrand altijd  aan de boven/onder/zijkant, maar in het midden is hij dan nog niet gaar. Meestal zodra hij echt bruin word doe ik er gelijk folie op maar de zijkanten en de onderkant daar kan ik niks aan doen. En de taart zakt dan ook gelijk in doordat ik de oven open. Ik zet de taart nu op 150 Gr. En als nog verbrand de taart. Een normaal cake beslag waar ik de eieren niet heel lang hoef te kloppen tot schuim lukt wel. Maar een recept waar je de eieren tot schuim moet kloppen lukt niet. Ik denk dat het door die eieren  komt. Ik ben ten einde raad.

Zou iemand mij kunnen helpen. Mijn dank is groot.

Gr.
Aida

Re: Mijn taart biscuit verbrand altijd ...help

Welke stand gebruik je en welke standen heeft je oven nog meer?

Groetjes Kirsten

3

Is je oven ook echt 150 graden? Bijna alle ovens wijken af dus je hebt kans dat je oven een stuk heter is dan dat je instelt. Je kan het testen met een oventhermometer. En ik ben ook wel benieuwd naar de stand van je oven en wat voor oven je hebt.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

bakmijntaart schreef:

Welke stand gebruik je en welke standen heeft je oven nog meer?

ik zet hem op 150 en mijn oven kan tot 220

5

Pooh schreef:

Is je oven ook echt 150 graden? Bijna alle ovens wijken af dus je hebt kans dat je oven een stuk heter is dan dat je instelt. Je kan het testen met een oventhermometer. En ik ben ook wel benieuwd naar de stand van je oven en wat voor oven je hebt.

zo n thermometer heb ik niet in huis, maar is een goed idee om hem aan te schaffen. Ik heb een inventum oven en ik heb heb al zo n 11 jaar. Maar bij cupcakes en andere taarten gaat er niks mis.

6

Wat voor blik gebruik je?

De stand van je oven, hete lucht, grill, onder en/of bovenwarmte. Dat is de stand die ik bedoel.... voor het beste resultaat kan je gebruik maken van de Onder/bovenwarmte of hete lucht-stand. Waarom doe je er folie op, om het bruin worden tegen te gaan? Het beste kan je de deur niet ophalen totdat zeker 2/3 van de baktijd is verstreken omdat je biscuit dan anders in elkaar zakt. En welk recept gebruik je voor je biscuit?

Ik denk inderdaad ook dat de temperatuur van de oven teveel afwijkt van wat er op de knop staat.

Groetjes Kirsten

8

bakmijntaart schreef:

De stand van je oven, hete lucht, grill, onder en/of bovenwarmte. Dat is de stand die ik bedoel.... voor het beste resultaat kan je gebruik maken van de Onder/bovenwarmte of hete lucht-stand. Waarom doe je er folie op, om het bruin worden tegen te gaan? Het beste kan je de deur niet ophalen totdat zeker 2/3 van de baktijd is verstreken omdat je biscuit dan anders in elkaar zakt. En welk recept gebruik je voor je biscuit?

Ik denk inderdaad ook dat de temperatuur van de oven teveel afwijkt van wat er op de knop staat.

oke sorry. ik gebruik onder en boven warmte. ik doe er folie op om het verbranden tegen te gaan na ongeveer 10 min is hij al zwart van boven maar van binnen nog niet gaar. ik heb verschillende soorten bescuit recepten gebruikt,  alle recepten waar ik de eieren heel lang moet kloppen tot schuim die mislukken. maar wanneer ik een normale cake maak waar ik de eieren niet zo lang moet kloppen dan verbrand ie niet.

dus ik denk dat ik iets verkeerd doe bij het kloppen van de eieren ofzo ik weet het niet

9

Klinkt idd als een veel te hete oven. Maar als je zegt dat hij van boven bijna zwart is na 10 minuten twijfel ik er bijna aan of je de goede stand gebruikt... Het lijkt wel of hij onder de grill staat.
Zou echt eens meten met een thermometer.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

10

ik ga zo n thermometer aanschaffen. ik denk inderdaad dat het niet klopt.  ik wil jullie allemaal erg bedanken voor jullie info.

11

Zet je de oven telkens na het bakken op 0 ? Ik heb 2 knoppen op mijn oven, 1 voor de temp en 1 voor de stand. Onder en boven warmte heeft bij 2 streepjes op de knop, de hetelucht heeft een ventilator symbooltje MAAR ik heb ook een zelfde symbooltje maar dan met een streepje erboven, dit is de turbo grill stand ! Omdat ik iets op de tenen moet staan om op de knop te kijken moet ik heel goed kijken of ik het wel op de goede stand zet. Mijn oven zit op ooghoogte en daardoor zitten de knoppen ook wat hoger.

Christine.

12

Ik denk bij het lezen van dit verhaal ook aan of foute temperatuur of foute instelling, want na tien minuten zwart.....dat lukt mij niet eens, staat dan grill aan of zo??

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

Ik heb mijn recept van "suikertaartjes". Echt super en is nog nooit mislukt. Ik doe het precies zoals zij beschrijft en gebruik meestal de eenvoudige verhouding. Ze geeft 3 verhoudingen, de fijnste, eenvoudige en zeer eenvoudige. De eerste is super lekker, maar ik vind dat hij zo luchtig is dat hij een beetje bezwijkt onder het gewicht van de marsepein.

Als je het niet kan vinden, hoor ik het wel.
Vel succes =)

Kijk ook eens op mijn fb pagina Mar-vellous cakes!

14 Laatst bewerkt door pauw (30-01-2015 22:27)

Ik heb net kapsel gebakken, perfect geworden. Dus - misschien handige voorbeeld: In een rechthoekige schaal 35cm x 27cm; 175 * C hete lucht ; 23 min. ; dikte van het beslag (5 ei) was 2cm; klare kapsel 3,5cm .
Vroeger maakte ik de fout te lang te bakken, dan werd het droger. Hopelijk heb je vergelijkingspunt. Gr.

15

marja van de graaf schreef:

Ik heb mijn recept van "suikertaartjes". Echt super en is nog nooit mislukt. Ik doe het precies zoals zij beschrijft en gebruik meestal de eenvoudige verhouding. Ze geeft 3 verhoudingen, de fijnste, eenvoudige en zeer eenvoudige. De eerste is super lekker, maar ik vind dat hij zo luchtig is dat hij een beetje bezwijkt onder het gewicht van de marsepein.

Als je het niet kan vinden, hoor ik het wel.
Vel succes =)

Als eerst bedankt voor je reactie.
Ik heb gezocht bij recepten maar ik kon niks vinden. Kun je misschien een link geven waar ik dat recept op kan vinden. Bij voorbaat dank

16

http://suikertaartjes-wavy-taart.blogsp … scuit.html =)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

17

Super nogmaals erg bedankt.

Sorry, ik heb een paar dagen niet op het forum gekeken. Ik zag dat iemand al de site van suikertaartjes had doorgegeven. Heb je het kunnen vinden en nog belangrijker, heb je het al geprobeerd? Hoop dat het gelukt is.

Kijk ook eens op mijn fb pagina Mar-vellous cakes!