1

Onderwerp: Welke vulling??

Binnenkort is mijn vriend jarig dus dat is natuurlijk weer een reden om een taart te maken.
Hij is helemaal gek op chocoladetaart dus dat wil ik ook maken voor hem.
Het enige wat ik weet is dat ik dit keer de taart niet ga bekleden maar afsmeren met ganache.
Weten jullie misschien lekkere vullingen?
Alvast bedankt!

Groetjes,
Joyce

Re: Welke vulling??

Heb zelf geen ervaring met ganache, maar chocolade gaat natuurlijk altijd fantastisch met vers fruit (aardbeien, sinaasappel, frambozen) of de jamversie daarvan. Zelf ben ik ook dol op caramel in combi met chocolade.

Succes!

Hoi,

Rood fruit is een heerlijke combinatie met chocolade. Een combinatie van bavararois met een smaakje en rood fruit is een lekkere luchtige vulling. Want ganache is best machtig.

4

Wat de meesten al zeggen vind ik inderdaad ook, fruit! Wat bijvoorbeeld een lekkere combi is (vind ik dan) opgeklopte witte chocolade ganache met verse frambozen. Of een frambozen bavarois. Afsmeren kun je dan bv met melk ganache of pure ganache doen of witte natuurlijk.

5

Bedankt voor jullie tips!

Alleen is mijn vriend echt een chocoholic en wil hij chocolade, chocolade en nog eens chocolade haha.
Ik heb al eens toblerone mousse gemaakt, die was erg lekker maar wilde nu weer eens wat anders proberen.
Daarnaast zal ik sowieso wel een laagje vruchtenjam doen, anders wordt het echt te chocolade.

6

In tegenstelling tot velen vind ik de combi fruit/choco echt niet lekker....  :o  . Mijn man ook niet  ;) Ik zou dan eerder mokka, vanille, praline, hazelnoot, caramel, dulce de leche enz doen

Hoi,
Maar er bestaat ook mokkabavarois of bavarois naturel, daar kun je dan zelf een chocoladesmaak door heen doen. Of oreokoekjesbotercreme met een beetje mokka er door heen, heb ik vorige week gemaakt, en smaakte heel erg lekker naar oreokoekjes.

8

Mmmmm oreobotercreme.... Klinkt erg lekker!
Heb je een recept voor me? :)