Onderwerp: Monster high Taart
Na het vele vragen op de forums, en vele uurtjes steken in het knutselen, weg gooien en opnieuw knutselen...en nu nog niet helemaal tevreden zijn heb ik dan toch de taart voor mijn nichtje vandaag bezorgd.
Het thema was Monster high, en ik wou wel een keer proberen zo'n popje te boetseren, dit is mijn eerste! Ik had wel de prikkers te kort en daardoor heb bovenlichaam te zwaar, waardoor ze naar achteren viel en ik dus voor nood een prikker achter haar in de taart heb moeten steken helaas.
Ik heb ook voor de eerste keer met Callebaut gewerkt, ook daar moet ik even aan wennen, maar werkte voor mij beter dan satin ice de vorige keer..deze is minder plakkerig en kon hem aardig dun uitrollen.
de sierrand rondom het midden van taart was ook een heel gedoe. Met de losse hand, en dat krijg ik er nooit recht op..zoals jullie merken ben ik dus niet helemaal tevreden, maar gelukkig mijn nichtje wel en daar ging het om en iedereen vond hem lekker wat ook niet onbelangrijk is natuurlijk!
Taart gevuld met Zwitserse room en Swiss meringue vanille botercreme... ( ook dat had ik niet helemaal uitgezocht en bleek dat die combinatie niet zo goed is ivm vulling voor in de koelkast en de botercreme die op temperatuur moet komen, maar zo leer ik steeds weer wat)
Hier komen de foto's en feedback is altijd welkom, Bedankt!
Natuurlijk zien de echte boetseerders alle fouten, maar voor een eerste keer toch best gelukt..?
Astrid.