1 Laatst bewerkt door astap79 (22-01-2015 22:18)

Onderwerp: Monster high Taart

Na het vele vragen op de forums, en vele uurtjes steken in het knutselen, weg gooien en opnieuw knutselen...en nu nog niet helemaal tevreden zijn :) heb ik dan toch de taart voor mijn nichtje vandaag bezorgd.
Het thema was Monster high, en ik wou wel een keer proberen zo'n popje te boetseren, dit is mijn eerste! Ik had wel de prikkers te kort en daardoor heb bovenlichaam te zwaar, waardoor ze naar achteren viel en ik dus voor nood een prikker achter haar in de taart heb moeten steken helaas.
Ik heb ook voor de eerste keer met Callebaut gewerkt, ook daar moet ik even aan wennen, maar werkte voor mij beter dan satin ice de vorige keer..deze is minder plakkerig en kon hem aardig dun uitrollen.
de sierrand rondom het midden van taart was ook een heel gedoe. Met de losse hand, en dat krijg ik er nooit recht op..zoals jullie merken ben ik dus niet helemaal tevreden, maar gelukkig mijn nichtje wel en daar ging het om :D en iedereen vond hem lekker wat ook niet onbelangrijk is natuurlijk!

Taart gevuld met Zwitserse room en Swiss meringue vanille botercreme... ( ook dat had ik niet helemaal uitgezocht en bleek dat die combinatie niet zo goed is ivm vulling voor in de koelkast en de botercreme die op temperatuur moet komen, maar zo leer ik steeds weer wat)

Hier komen de foto's en feedback is altijd welkom, Bedankt!

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-MBAPUZXK.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-ZQQMRCY4.jpg

Natuurlijk zien de echte boetseerders alle fouten, maar voor een eerste keer toch best gelukt..? :)
Astrid.

Re: Monster high Taart

Nou... ik zie alleen wat bobbeltjes in de blauwe bekleding, verder vind ik 'm er keurig uitzien, hoor! Chapoo!
En dat boetseren... ik doe het je niet na. Je moet jezelf niet zo klein maken, joh :)

3

Ja de bobbels idd.. ik had de botercreme eronder te koud en te bobbelig..dus niet genoeg strak gemaakt, wist niet hoeveel je erdoorheen zou zien maar de fondant was aardig dun dus kon je het goed zien :)
Bedankt voor compliment!

4

Knap geboetseerd, hoor!

5

Vind het een supermooie en nette taart!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

6

Bedankt voor de leuke reacties!

Mooie taart! Ik vind je strik erg mooi en wat gaaf dat poppetje, super goed gedaan! Ik vind je taart echt geslaagd! Soms zijn we veel te kritisch naar ons zelf!  ;)

8

Wauw, wat een super leuke en mooie taart, heel mooi geboetseerd en wat een mooie ogen :thumb:

ik vind hem echt heel erg leuk en die ini mini bobbeltjes ach, daar let niemand op behalve de bakkster zelf, daar hebben we geloof ik allemaal last van :D

Je kan trots zijn hoor :thumb:

9 Laatst bewerkt door astap79 (23-01-2015 10:47)

Hoi Taartensprookje,
Bedankt, ik had ook nog nooit een strik gemaakt, dit was de 3de poging :)
en dat is het ook, omdat we de taart maken letten we overal op en zijn we kritische .. maar dat maakt dat we onszelf willen verbeteren en volgende keer nog beter proberen te doen haha.

10 Laatst bewerkt door astap79 (23-01-2015 10:50)

Leuk om te horen Baklataart! klopt..anderen zeggen oh mooie strakke taart en wij zien alle bobbeltjes haha :)

11

wauw die is echt geweldig wat gaaf

https://www.facebook.com/pages/Jacakeli … 593?ref=hl
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat !

12

Wat een leuke stoere-meiden taart. Ik vind hem mooi strak hoor en wat een mooi gedetailleerd poppetje. Mag je trots op zijn!

Tieneke

13

Bedankt Mistey en Tieneke :D