Onderwerp: hoeveel mix bakblik 22,5 cm
Hallo,
Ik heb al een aantal taarten gemaakt en mijn biscuit kwam altijd goed omhoog, dit deed ik met een handmixer..
Ik heb nu sinds korte tijd een Tristar stand mixer en nu lijkt het alsof mijn biscuit minder hoog wordt? heel erg raar. ik weet niet of iemand hier ervaring mee heeft?
Ik zou ook graag willen weten hoeveel mix jullie aanhouden bij een bakblik van 22,5 cm, hij is 10 cm hoog, maar zo hoog hoeft hij van mij nou ook weer niet te worden. Ik zou hem wel graag 7 a 8 cm hoog willen hebben.
Ik heb gisteren 2 keer een taart gebakken en die kwam niet hoger als 5 cm, ik had toen bij de laatste poging ook 330 mix en 5 eieren gebruikt, dacht dat het wel genoeg zou zijn.
Ik heb nog eens het forum doorgespit en heb het opnieuw berekend en gebruik nu 400 gram mix, 6 eieren en 40 ml water.
Ik zou graag jullie ervaringen willen horen en hoeveel mix jullie gebruiken om een mooie hoge taart te maken, en is het soms beter om gewoon weer met een handmixer te mixen? een stand mixer zou toch beter moeten zijn..
alvast bedankt voor het lezen en eventuele reacties!