1

Onderwerp: 60 mini cc voor kraamfeest

Vandaag 60 mini cupcakes mogen maken voor een kraamfeest. Vanille cupcakes met vanille frosting en muisjes!

Jammer dat de papiertjes niet mooi op kleur zijn gebleven. Ze zijn van HoM en normaal heb ik hier geen problemen mee..

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-6PFEQIE8.jpg

2

Re: 60 mini cc voor kraamfeest

oh, wat zien ze er mooi en heerlijk uit :thumb:

3

Wat een mooie cupcakes,  mag ik vragen wat vanille frosting is, het ziet er heerlijk uit.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

4

vonn schreef:

Wat een mooie cupcakes,  mag ik vragen wat vanille frosting is, het ziet er heerlijk uit.

Groetjes Vonn

Tuurlijk mag je dat vragen! Ik heb 480 ml melk met 90 gram bloem en een flinke scheut vanille extract in een pannetje ongeveer 5 minuten zacht laten koken onder continu roeren met garde. Dit af laten koelen tot kamer temp. Ondertussen zachte boter met suikerbakkerspoeder opgeklopt tot luchtige botercrème daarna lepel voor lepel het melk/bloem/vanille mengsel en wat blauwe kleurstof door de botercrème geklopt. Dit word een luchtige en romige crème die je daarna even laat opstijven in de koelkast (ong 15 minuten) en opspuiten maar! O, ja ik heb 400 gram boter en 400 gram suikerbakkerspoeder gebruikt ik had trouwens een berg over na opspuiten van 60 mini's

5

Vera12345 schreef:
vonn schreef:

Groetjes Vonn

Tuurlijk mag je dat vragen! Ik heb 480 ml melk met 90 gram bloem en een flinke scheut vanille extract in een pannetje ongeveer 5 minuten zacht laten koken onder continu roeren met garde. Dit af laten koelen tot kamer temp. Ondertussen zachte boter met suikerbakkerspoeder opgeklopt tot luchtige botercrème daarna lepel voor lepel het melk/bloem/vanille mengsel en wat blauwe kleurstof door de botercrème geklopt. Dit word een luchtige en romige crème die je daarna even laat opstijven in de koelkast (ong 15 minuten) en opspuiten maar! O, ja ik heb 400 gram boter en 400 gram suikerbakkerspoeder gebruikt ik had trouwens een berg over na opspuiten van 60 mini's

Hoi hoi,  bedankt voor het recept,  ga het zeker een keer proberen maar gebruik dan de helft van het recept haha.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

6

Ja zou ik zeker doen! De helft is genoeg voor 12 cupcakes volgens het recept!

7

prachtig

https://www.facebook.com/pages/Jacakeli … 593?ref=hl
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat !

8

ik heb dat recept vaker gezien en wat ik me dan afvraag is dat niet heel machtig of valt dat juist erg mee vera? :think:

9

Baklataart schreef:

ik heb dat recept vaker gezien en wat ik me dan afvraag is dat niet heel machtig of valt dat juist erg mee vera? :think:

Dat vind ik juist niet, ik vind botercrème en meringue botercrème veel machtiger. Maar smaken verschillen natuurlijk! Ik vind het erg luchtig en romig!

10

Vera12345 schreef:
Baklataart schreef:

Dat vind ik juist niet, ik vind botercrème en meringue botercrème veel machtiger. Maar smaken verschillen natuurlijk! Ik vind het erg luchtig en romig!

oké, dat is goed om te weten dan ga ik het nu zeker een keer maken!!! :D

11

Mooie cupcakes!

....

12

Dankjewel!

Zie er heerlijk uit!