Onderwerp: Mocca crème
Ik heb zojuist geprobeerd om mocca creme te maken. Ik heb botercreme gemaakt met de mix, en daar iet wat oploskoffie door geroerd. Niet echt een succes.
Weet iemand hoe ik dit het beste kan maken met de botercreme mix?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Mocca crème
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb zojuist geprobeerd om mocca creme te maken. Ik heb botercreme gemaakt met de mix, en daar iet wat oploskoffie door geroerd. Niet echt een succes.
Weet iemand hoe ik dit het beste kan maken met de botercreme mix?
mokka smaakstof van Patidess gebruiken wellicht?
mokka smaakstof van Patidess gebruiken wellicht?
Dat is eigenlijk niet de bedoeling. Maar kan het proberen.
Door de botercreme oploskoffie doen, maar dan echt alleen de poeder. Alleen heb ik het nooit gemaakt van de mix...
Ik maak mokkacrème door slagroom stijf te kloppen met 3 sticks oploskoffie van nescafé. Is heerlijk romig!
is het dan geen mokka room?
Door de botercreme oploskoffie doen, maar dan echt alleen de poeder. Alleen heb ik het nooit gemaakt van de mix...
Dat heb ik ook gedaan maar smaakte echt naar koffie. Ik denk niet dat dat lekker is als je mocca wilt maken.
Kun je er niet wat chocolade bij mixen, gewoon gesmolten? Bij mocca denk ik aan koffie en chocolade. Of heb je alles al in de prullenbak liggen?
Tieneke
Kun je er niet wat chocolade bij mixen, gewoon gesmolten? Bij mocca denk ik aan koffie en chocolade. Of heb je alles al in de prullenbak liggen?
Tieneke
Ik heb een klein beetje gemaakt hoor. Dus ik heb nog botercreme over. Ik probeer het nog eens.
Hallo!
Bij het Toko winkel heb ik "Mokka pasta/crem/ gekocht. Heeft niet alleen koffiesmaak, maar net als choko-koffie bonbonsmaak. Het is een "pasta "koncentraat. Niet duur maar lekker.
Kan je met botercrem of slagroom mengen.
Groetjes!
Hallo!
Bij het Toko winkel heb ik "Mokka pasta/crem/ gekocht. Heeft niet alleen koffiesmaak, maar net als choko-koffie bonbonsmaak. Het is een "pasta "koncentraat. Niet duur maar lekker.
Kan je met botercrem of slagroom mengen.
Groetjes!
Dat is een goed idee. Dankje.
ik maak altijd mocca botercreme, die bevalt iedereen altijd erg goed
't Is een hele simpele, maar zolang ik niemand hoor klagen...
pakje roomboter van de Aldi bijna smelten
zelfde hoeveelheid poedersuiker erbij en ff door elkaar prakken (kan met gardes)
Dan goed mixen
daarna een staafje nescafé Mocca oploskoffie dat is opgelost in een theelepeltje warm water erbij doen, verder mixen totdat je de gewenste dikte hebt
Succes met alles uitproberen
Tigrasas schreef:mokka smaakstof van Patidess gebruiken wellicht?
Dat is eigenlijk niet de bedoeling. Maar kan het proberen.
dat snap ik, maar ja....er is ook echte smaakstof in mokka te koop, puur natuur dus, weet alleen niet vanw elk merk die is, hier is die op helaas...
In Allerhande staat een recept voor koffietulband. De vulling die er tussen moet is gemaakt van mascarpone, sterke koffie, kaneel en poedersuiker. Deze is echt lekker, maar niet echt de mokkacrème die je in mokkataarten hebt, zeg maar. Echte mokkacrème maak ik wel eens, maar kan het recept nu niet vinden, jammer genoeg.
Je kunt wel koffie-extract maken door koffie en suiker lang te laten koken (geloof dat dit in het Rudolph van Veen kookboek staat). Ik denk dat met dit eerder een mokka smaak krijgt dan door de oploskoffie
Bedankt voor alle reactie's.
Ik maak mijn moccacreme altijd van botercrememix en oploskoffie(staafjes) van nescafe Mocca.
Maar ik doe dan de oploskoffie aanmaken met 200ml kokend water.
Dit af laten koelen en mengen met 200gr botercrememix.
30min op kamertemp. laten staan.
250gr. boter romig kloppen en mix beetje bij beetje toevoegen.
Net als hoe je botercreme maakt.
Mijn vader en schoonvader houden heel erg van mocca en deze vinden deze erg lekker, lekkerder dan van de bakker. ....
Groetjes! Evelotte
Ik maak mijn moccacreme altijd van botercrememix en oploskoffie(staafjes) van nescafe Mocca.
Mijn vader en schoonvader houden heel erg van mocca en deze vinden deze erg lekker, lekkerder dan van de bakker. ....Groetjes! Evelotte
Ik denk dat ik hem zo ga proberen. Dankjewel.
evelotte schreef:Ik maak mijn moccacreme altijd van botercrememix en oploskoffie(staafjes) van nescafe Mocca.
Mijn vader en schoonvader houden heel erg van mocca en deze vinden deze erg lekker, lekkerder dan van de bakker. ....Groetjes! Evelotte
Ik denk dat ik hem zo ga proberen. Dankjewel.
En.... al gemaakt en geproefd?
Ik ben benieuwd
Groetjes!
Als ik een mokka smaak wil, dan maak ik een nesspresso (een hele sterke ) en dat doe ik er geleidelijk er door heen, tot ik de goeie smaak heb.
Nog nooit geen klachten gehad en ik vind het ook heerlijk hihihihi...
Suc6
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Mocca crème