1

Onderwerp: 3D theepot

Hallo,

Ik wil binnenkort een 3d theepot maken. Nou heb ik al een aantal filmpjes bekeken op internet, maar iedereen doet het anders en het ziet er allemaal zo moeilijk uit. Ik heb nog niet veel ervaring dus ik vroeg me af of jullie me zouden kunnen zeggen hoe jullie dit aan zouden pakken.

Twee blanda's op elkaar? En hoe blijft die onderste dan staan? Moet je dowels gebruiken? En hoe vul je ze dan? Allemaal vragen die bij me opkomen... :)

Alvast bedankt voor het meedenken!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

2

Re: 3D theepot

Hoi,

ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar ik denk ongeveer zo:
2 blanda's op elkaar, onderste blanda een stukje afsnijden voor rechte onderkant. Deksel maken door bovenste blanda 'plak' af te snijden en die dan een beetje bijsnijden.
Het tuutje misschien met een gewone cake in een tuutvorm snijden. Ik denk dat het bevestigen het makkelijkste gaat door met een appelboor een gat/grotje maken in de blanda('s) waar het tuutje in past. Dan eventuele gaatjes opvullen met een mengsel van cakekruimels/botercrème.

Wat het vullen betreft: eerst onderkant blanda de plak eraf snijden zoals hierboven, en dan in lagen snijden en vullen. Dowelen weet ik niet...

Ik hoop dat het je helpt!

Marieke

Perhaps when we find ourselves wanting everything,
It is because we are dangerously near to wanting nothing - Sylvia Plath

3

ik zou een soort "voetje"maken onderaan de theepot, als je googled op teapot cake kun je vast vinden wat ik bedoel. Ik zou het tuitje en het oor van fondant maken. ik zou voor het bkleden i.v.m. verschuiven wel een dowel er doorheen steken

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

4

Oke, bedankt voor het meedenken!  :thumb:

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

5

Zeker een douwel erdoorheen anders gaat hij schuiven. Wat ik doe met mijn uiltjes (lijkt qua vorm op theepot) is 2 blanda's, onderste kapje eraf voor stevigheid, vullen afsmeren douwel erdoor. Bovenste kapje zou ik apart bekleden voor de deksel. Tuut van fondant maken met douwel of maisprikker erin! Succes en wel je resultaat showen he!

6

Oke :D Ik heb er al helemaal zin in. moet nog even wachten maar zal hem eind januari showen!