1

Onderwerp: zwitserse room

Gebruik 2 delen banketbakkersroom op 1 deel slagroom; dus bijvoorbeeld 400 gr bereide banketbakkersroom op 200 gr slagroom

Is de slagroom ook bereid of weeg ik die voor het kloppen.?
En zou ik een blaadje gelatine in de banketbakkersroom of in het geheel doen ?
of klopklop in de slagroom?

Alvast bedankt

2

Re: zwitserse room

ik maak altijd banketbakkersroom, die laat ik opstijven, dan doe ik 200ml slagroom in een kom, die klop ik op met slagroomversteviger, en dan spatel ik het door de banketbakkersroom, heerlijk...ik doe er nooit gelatine door.

3

Ik doe hetzelfde als marisje, de banketbakkersroom goed op laten stijven en daarna de opgeklopte slagroom (met klopfix) erdoor vouwen. Heerlijk!

4

Bedankt!
die gelatine stond als tip onder aan het recept, maar die ga ik dan weglaten
had zo'n vermoeden dat en gelatine en klopfix teveel van het goed zou zijn.
Ben ik alweer een stapje verder ;-)

5

oh dat klinkt lekker zeg, kan je dat ook als toef op een cupcake gebruiken?

groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

6

Ehhhh... maar... het gewicht van slagroom neemt toch  niet toe voor of na het opkloppen? Alleen het volume maar. Flauw he?
Ik maak het weleens met mascarpone in plaats van slagroom: zo lekker en heel stevig.

Tieneke

7

:thumb:
nee, helemaal niet... slimme tante 10
ik had er wel bij stil gestaan maar zekerweten deed ik het niet dus ik dacht gewoon vragen.
houdt niet zo van verassingen, goede voorbereiding halve werk, hoop ik.
zo zit er ook niet heel veel verschil tussen 200 gr en 200 ml ongeklopte slagroom maar dat stond ik ook af te meten haha :rolleyes:

8

Nou, op hoop van zegen staat er een taart in de koelkast...
Wat een toestand hahaha.
Ik heb overal de standaard hoeveelheden van genomen en dat is dus veeeeel te veel.
Daar had ik 3 taarten mee kunnen maken.
Was misschien slimmer geweest wat van de ganach te bewaren maar ik was wat gehaast en heb alles al weggegooid. (het "plakte" niet overal even goed).
Volgens mij is het redelijk gelukt, ik ga het nog laten weten....
Moet nu de boel gaan versieren en de afwas natuurlijk!
Nogmaals bedankt voor de tips

9

http://s22.postimg.org/74p6oxrl9/spekkoek.jpg

10

http://s8.postimg.org/kzjfui9hd/Kane_4.jpg

11

mmm zal later nog even de foto's van het fototoestel overzetten...
maar ik vind het redelijk gelukt, de buitenkant althans  ;)
Ik had de frosty sheet er eigenlijk gisteren al op moeten leggen maar dat durfde ik niet...
Las dat ik de taart dan in een kartonnen doos moet bewaren ivm condens...
Heb m nu toch in een taartdoos gezet dus hoop dat ie nog ff een uurtje goed blijft zo.
En ik heb me eens gewaagd aan een "spekkoek" maar met chocolade en koekkruiden...
Ik hoop dat ie blij wordt van zn UmiZoomi taart, de spekkoek was gelukkig al goedgekeurd.