1

Onderwerp: Bruidstaart met chocolade krullen

Hallo allemaal,

Binnenkort mag ik weer een bruidstaart maken en dat wordt een uitdaging ;)
De bruid wil nl. een taart van 6 hoog en dan allemaal witte chocolade krullen aan de buitenkant. Waar zal ik de taart dan mee bekleden of insmeren?
Ik dacht misschien iets van buttercream frosting, maar kun je de taarten dan stapelen?

Ik hoop dat iemand me kan helpen  :s

Groetjes Annelies.

2

Re: Bruidstaart met chocolade krullen

Ja hoor, stapelen is geen probleem, dat hangt nl. niet af van waarmee je bekleed, maar hoe goed je dowelt. Het lijkt me wel dat je een goede taartschep/cakelifter moet hebben om de taarten voorzichtig op elkaar te zetten :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Hoi Marianne, bedankt voor je berichtje. Dus als ik de taart afsmeer met frosting moet ik de dowels gewoon ietsje langer laten?

4 Laatst bewerkt door Tigrasas (13-01-2015 16:18)

ik denk dat ik persoonlijk de taart voor de stevigheid zou afsmeren met ganache wit, (dan evt ook bekleden met fondant in kleur van de krullen)  en dan de chocolade krullen plakken. dowelen hoeft denk ik niet anders dan anders omdat er chocoladekrullen op komen

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

Hoi Tigrasas, bedankt voor je berichtje.
Ik zat er inderdaad ook aan te denken om de taart met fondant te bekleden, maar denk je dan niet dat de taart heel erg zoet wordt? Ook als ik hem dan al afsmeer met ganache wit? Hoewel ... ik vul de taart met o.a. frambozen.

6

ja, zoet wordt deze wel, je kunt er ook voor kiezen om heel strak de ganache af te smeren en daarop de krullen te doen. ik weet niet waarmee nog meer gevuld gaat worden?
witte chocolade is echter niet wit, daar moet je wel rekening mee houden

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda