1

Onderwerp: Stapel taart

Hoi dames,

Ik ben een beginner en wil graag mooie taarten kunnen maken.
Welke bak vormen gebruiken jullie voor een drie laags taart?

Ik wil namelijk een kindertaart maken voor de verjaardag van mijn dochtertje. Kan iemand mij helpen
met het een en ander namelijk welke vulling ik kan gebruiken en wat lekker is?
Ik hoor graag van jullie. Alvast bedankt allemaal!

Groetjes,

Nadia

2

Re: Stapel taart

Ligt aan voor hoeveel personen de taart wordt, maar een verschil van 5 cm in bakvormen is het mooist, vind ik. Zou een crème als vulling doen, omdat deze langere tijd buiten de koeling kan, wat bij room niet is. Smaak is heel persoonlijk. Ik heb heel veel gegoogeld en filmpjes gekeken op internet. Daar leer je echt heel veel van  ;)

3

Move to ~> Taartdecoratie algemeen

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Dankje wel Esther!

Nou heb ik een beschuitmix van 1 kg gekocht, misschien klinkt het nu wel dom maar hoeveel moet ik gebruiken om een cake beschuit ervan uit te krijgen? 1 taart zeg maar, 250 gr?

Groetjes

Esther68 schreef:

Ligt aan voor hoeveel personen de taart wordt, maar een verschil van 5 cm in bakvormen is het mooist, vind ik. Zou een crème als vulling doen, omdat deze langere tijd buiten de koeling kan, wat bij room niet is. Smaak is heel persoonlijk. Ik heb heel veel gegoogeld en filmpjes gekeken op internet. Daar leer je echt heel veel van  ;)

5

als je bovenin bij de tabellen kijkt, zie je precies hoeveel mix, ei en water je nodig bent voor elke maat bakvorm

6

Dankje wel Marisje:)

Dus als ik een vorm heb van doorsnede 20 cm heb ik 3 eieren nodig ( 155 gr ) toch?

Marisje schreef:

als je bovenin bij de tabellen kijkt, zie je precies hoeveel mix, ei en water je nodig bent voor elke maat bakvorm

Meestal weegt een ei maat M +- 50gr, ik zou je bak even op de weegschaal zetten en je eieren erbij doen, je kan beter naar boven afronden dan naar onder. Liever 4 eieren dan te weinig.

Groetjes Kirsten

8

Oke dan je wel!

Nog een vraag die tabellen zijn gebaseerd op bakvormen van 7 cm hoog, wat nou als je 10 cm hoog hebt?

bakmijntaart schreef:

Meestal weegt een ei maat M +- 50gr, ik zou je bak even op de weegschaal zetten en je eieren erbij doen, je kan beter naar boven afronden dan naar onder. Liever 4 eieren dan te weinig.

9 Laatst bewerkt door bakmijntaart (12-01-2015 17:10)

Ja er is ergens ook een topic voor vormen van 10 cm ik zal eens even zoeken voor je!

Gevonden: http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=207466

Groetjes Kirsten

10

klopt het dan dat ik bij een bakvorm van 20 cm doorsnede en 10 cm hoog 6 eieren nodig heb?
En bij 15 cm doorsnee en 10 cm hoog 4 eieren
En bij 10 cm doorsnede en 10 cm hoog 2 eieren? ( ronde bakvorm)!

Want bij een bakvorm van 20 cm doorsnede en 7cm hoog heb je 3 eieren nodig (155 gr ).

11

Dankje wel!

bakmijntaart schreef:

Ja er is ergens ook een topic voor vormen van 10 cm ik zal eens even zoeken voor je!

Gevonden: http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=207466