Onderwerp: iemand ervaring met satin ice rolfondant?!
Heeft er iemand van jullie ervaring mee satin ice rolfondant?
zowel qua handelbaarheid als van smaak?
Groetjes
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » iemand ervaring met satin ice rolfondant?!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Heeft er iemand van jullie ervaring mee satin ice rolfondant?
zowel qua handelbaarheid als van smaak?
Groetjes
Heel erg lekker, vooral de buttercream variant. Wel heel zacht om te verwerken, ik doe zelf altijd half om half met zeelandia marsepein. Maar het scheurt nooit.
Tieneke
Smaak goed, maar ik vond hem redelijk plakkerig en te soepel soms ben overgestapt op Callebaut fondant. Ben bijna door m'n eerste emmer van 7 kg heen. En dat in nog geen twee maanden tijd Ik ben hoef nooit meer wat anders om taarten te bekleden. Ze zijn een stuk strakker je hoeft het niet zo dun uit te rollen dus bekleden zonder scheuren Hoe fijn is dat.
Hoi,
Mijn ervaring is dat het erg lekker smaakt en lekker zacht is om mee te werken. Een vriendin van mij heeft reuma en vindt deze fijner werken omdat het goed kneedbaar is. Voor 3D decoraties is het minder geschikt omdat het zo zacht is.
Ik heb er een hekel aan! Het plakt, zweet en scheurt bij mij altijd.
Dit heb ik met funcakes echt nooit.
Funcakes blijft gewoon goed in de koelkast en gaat niet zweten. Zelfs zonder doos kan het zo de koelkast in.
Het is heerlijk zacht om mee te werken, ik vind het voor mijn handen erg fijn. Maar het gaat heel snel zweten en plakken, voor mij de reden om het niet meer te gebruiken.
Smaak weet ik niet, ik eet er niet van.
Satin Ice is idd een heel zacht makkelijk te kneden fondant.
Hij smaakt niet echt mierzoet, wel zoet, maar ja het is een suikerpasta hè
Of je er makkelijk mee kunt werken is persoonlijk,
de een vind wat stugger fondant prettig, de ander liever soepele.
Kwestie van uitproberen!
Ik heb nooit problemen met plakkerige en/ of zwetende taarten ermee gehad.
Ben er ook erg tevreden over, werk er altijd mee. Mooi dun uit te rollen, elastisch en scheurt bijna nooit en is een stuk minder zoet dan veel andere merken.
Ik vind het ook geen fijne fondant, het is plakkerig, en ik krijg altijd luchtbellen tussen de taart en het fondant. Nee, geef mij maar mijn oude vertrouwde Bakels.
Smaak goed, maar ik vond hem redelijk plakkerig en te soepel soms ben overgestapt op Callebaut fondant. Ben bijna door m'n eerste emmer van 7 kg heen. En dat in nog geen twee maanden tijd Ik ben hoef nooit meer wat anders om taarten te bekleden. Ze zijn een stuk strakker je hoeft het niet zo dun uit te rollen dus bekleden zonder scheuren Hoe fijn is dat.
Ik ga ook volledig voor de grote bruine emmer callebaut, maar ik moet vuur en vuurrood hebben voor bruidstaart en gitzwart ook en deze kleuren krijg je nooit mooi als je zelf kleurt, vandaar voorgekleurde aan het zoeken...ik zag ook "renshaw modelleerfondant...is dit eetbaar of is dit meer als gumpaste?
Renshaw modelleerfondant is meer als gumpaste, niet om mee te bekleden.
Misschien kun je aan Bakels roood en zwart komen. Die vind ik fijn werken, lekker soepel en gaat niet zweten.
Renshaw modelleerfondant is meer als gumpaste, niet om mee te bekleden.
Misschien kun je aan Bakels roood en zwart komen. Die vind ik fijn werken, lekker soepel en gaat niet zweten.
Dat rood heb ik nodig voor roosjes te maken, maar moeten eetbaar zijn natuurlijk!
Het zwart in om te bekleden.
Bakel???? dat ken ik niet ! Is dat verkrijgbaar in België?
Hoi,
Bakels heet het en is verkrijgbaar in Nederland. Persoonlijk vind ik Bakels vrij duur.
De kilo's rood en zwart kosten net zoveel als de kilo's Funcakes, €8. Waarvan je trouwens ook rood en zwart hebt, van Funcakes. Ik weet niet wat wel en niet in België te krijgen is.
Voor roosjes zou ik er wel wat tylose door doen, maakt het wat steviger.
Ik vind juist satin ice fondant heerlijk om te boetseren. Had voorheen altijd die van bakels, ook hier had ik geen problemen mee tijdens het boetseren. Wat voor mij het voordeel is dat fondant van satin ice 100% glutte vrij is, ik ben nog geen ander merk tegen gekomen die dat ook heeft. In alle andere merken die ik ken kunnen sporen van glutte zitten.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » iemand ervaring met satin ice rolfondant?!