1

Onderwerp: Hoe ga ik dat maken?

Er is me gevraagd een voetbaltaart te maken, natuurlijk gebaseerd op de voetbalclub waar de jarige job fan van is. (lokale voetbalclub)
Ze hebben een adelaar als mascotte en daar wil ik dus iets mee doen.
Hieronder 2 foto's voor het idee.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ES6IMZPN.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-OF8EQWX6.jpg

Ik wil eigenlijk graag een adelaar maken die land op een voetbal, maar....hoe maak ik een adelaar?? Iemand een how to of ideeën?

Als het leven je citroenen geeft, maak dan limonade (of taart natuurlijk )

2 Laatst bewerkt door saskiahuisman (05-01-2015 08:46)

Re: Hoe ga ik dat maken?

Hoi,

Dat is best heel moeilijk. Ik zou de bovenste afbeelding gebruiken en juist de voetbal 3D maken, zodat deze uitsteekt. De adelaar zou ik plat maken. Het gaat toch om een voetbal taart.
Succes.

Vierkante basis, ene 'helft' ruimte voor een voetbal erop (3D dus, extra laag taart bedoel ik) en de andere helft ruimte voor een flinke adelaar-puzzelplaat??

Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, beetje warrig verhaal, hihi!

4

Das wel een goed idee, bal 3D en adelaar puzzelen.
Een adelaar boetseren lijkt me zo moeilijk. Kreeg er al bijna grijze haren van  :D

Dus geen warrig verhaal hoor :)

bloempie schreef:

Dus geen warrig verhaal hoor :)

Gelukkig :) Zag laatst zoiets voorbij komen in de parade, vandaar dat ik eraan dacht... Succes ermee!

6 Laatst bewerkt door Carien (05-01-2015 23:14)

ik heb er inmiddels een stuk of 5 gemaakt.... :S  ;)
ze staan op mijn FB pagina, bij de kindertaarten. Misschien heb je er iets aan ter inspiratie ;)

edit: owww, ik overdreef... :O  het zijn er 3 (het voelde als minimaal 5 adelaren.... ;) ); er staan ook nog wat andere voetbaltaarten...

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7 Laatst bewerkt door Carien (05-01-2015 23:19)

ik zag deze net: http://cdn.cakecentral.com/b/ba/900x900px-LL-ba5d1ea6_guia1-copy.jpeg
gemaakt door een wereldberoemde meneer.... misschien is dit wat?  O-)
Op een bal ipv op een rots en dan een zwarte, maar dat snapte je al denk ik ;)

8

Carien, heb gelijk even gekeken of je Facebook pagina. Leuke taarten zeg!

Vooral die met die skyline voor Jasper.
Dat is zo'n beetje wat ik in gedachten had voor de zijkant van de onderste taart, en ik wilde de kleuren dan proberen met de airbrusch. Op de bovenste taart wilde ik de voetbal hebben met de adelaar.

Zo eentje als van de foto :y Maar dat lijkt me erg moeilijk en dan moet hij nog blijven staan ook.
Hij wordt wel iets kleiner dan de foto, maar ik moet er nog even over nadenken of ik dat wel wil aangaan, heb ook geen zin om te stressen.

Mag ik vragen hoe je die skyline gemaakt heb en de adelaar zo mooi gedetailleerd?

9 Laatst bewerkt door Carien (06-01-2015 15:34)

alles gewoon met zo'n mini-pizzasnijder-tool; Jasper is mijn zoon, dus tsja, de taart moest echt af zijn  ;-)
("voor anderen maak je hele mooie taarten, dus dat kun je voor mij ook wel doen" toen ik klaagde over alweer dat beest...  ;-) ).
Zo uit mijn hoofd is het een 22,5 vierkant, dus wel een behoorlijke maat om te puzzelen :)

Die staande adelaar is op een framewerk gemaakt, door iemand die daar over de hele wereld workshops in geeft..... Misschien even heeel goed nadenken voordat je het gaat uitproberen  ;)

10 Laatst bewerkt door saskiahuisman (06-01-2015 17:10)

Hoi,

Ik heb even gegoogeld voor je op kleurplaat adelaar. Een van deze zou je kunnen puzzelen.
https://www.google.nl/search?q=kleurpla … mp;bih=923

Ik zou het jezelf niet te moeilijk maken. Het gaat toch om voetbaltaart en geen adelaartaart?

11

saskiahuisman schreef:

Hoi,

Ik heb even gegoogeld voor je op kleurplaat adelaar. Een van deze zou je kunnen puzzelen.
https://www.google.nl/search?q=kleurpla … mp;bih=923

Ik zou het jezelf niet te moeilijk maken. Het gaat toch om voetbaltaart en geen adelaartaart?

Dank je wel. Daar kan ik wel wat mee. En je hebt gelijk, het gaat om een voetbaltaart, die adelaar is ook bijzaak.
Ik denk dat ik dat hele boetseer idee maar lekker parkeer en ga puzzelen. Scheelt vast veel stress en slapeloze nachten :D

12

Carien schreef:

alles gewoon met zo'n mini-pizzasnijder-tool; Jasper is mijn zoon, dus tsja, de taart moest echt af zijn  ;-)
("voor anderen maak je hele mooie taarten, dus dat kun je voor mij ook wel doen" toen ik klaagde over alweer dat beest...  ;-) ).
Zo uit mijn hoofd is het een 22,5 vierkant, dus wel een behoorlijke maat om te puzzelen :)

Die staande adelaar is op een framewerk gemaakt, door iemand die daar over de hele wereld workshops in geeft..... Misschien even heeel goed nadenken voordat je het gaat uitproberen  ;)

Heel herkenbaar, zo kwam mijn dochter met een sprookjesboom met elfjes en dieren. (ze had het boek van Debby Brown gezien :) )

Maar zoals ik al schreef, ik ga idd lekker aan de puzzel. Krijg nu al bijna grijze haren van dat beest :lol:
Bedankt voor je hulp en inspiratie via je site.

13 Laatst bewerkt door Carien (06-01-2015 21:36)

:S ... Saskia! Het gaat hier wel over Harley hoor! Je kunt echt niet zomaar een andere adelaar als voorbeeld gebruiken, het moet die van GAE zijn, anders is de ontvanger beslist niet blij! :nooo
Dat komt echt heel nauw hoor :s ..... :rolleyes: ..... :lol:  :x  :grr:

bloempje, vooral al die witte stukjes.... wie dat ooit bedacht heeft... :grr:  ;) Maarruh, ik weet inmiddels... een GAE taart zonder Harley, dat kan echt niet hoor, hij is zeker geen bijzaak! :/  ;-)

Heb nog even gezocht voor je, weet niet of het nog nodig is...
ThamarPelgrim en Jessie bakt hebben allebei zo'n taart die ik bedoelde in de parade staan..

Succes!

15

Carien schreef:

:S ... Saskia! Het gaat hier wel over Harley hoor! Je kunt echt niet zomaar een andere adelaar als voorbeeld gebruiken, het moet die van GAE zijn, anders is de ontvanger beslist niet blij! :nooo

bloempje, vooral al die witte stukjes.... wie dat ooit bedacht heeft... :grr:  ;) Maarruh, ik weet inmiddels... een GAE taart zonder Harley, dat kan echt niet hoor, hij is zeker geen bijzaak! :/  ;-)

Okeeee!!!!! Wist niet eens dat ie een naam had.  :D  Serieuze zaak dus, die Harley. O-)
Ging ik daarmee bijna de mist in. Dank je wel voor de info. Er lijkt me niets erger dan een kind dat teleurgesteld is in de taart   :(
Tja,heb zelf alleen maar 2 meiden, 9 maanden en 5 jaar en dus geen enkele ervaring met voetbal :o

Maat goed, heb ff het plaatje onder de loep genomen, maar uh dat wordt ff serieus puzzelen. Gelukkig vindt ik dat ontzettend leuk :y

16 Laatst bewerkt door Carien (07-01-2015 15:29)

man en zoon (11) hier gaan naar de thuiswedstrijden......  ;-)

Laatst ook 1 gemaakt voor andere jongens (broers die vlak na elkaar jarig waren).
Die maakten voor de tijd al ruzie wie het stuk taart met de adelaar mocht..... Ik begreep dat Harley doormidden is gehakt..... =D

bloempie schreef:
Carien schreef:

Okeeee!!!!! Wist niet eens dat ie een naam had.  :D  Serieuze zaak dus, die Harley. O-)
Ging ik daarmee bijna de mist in. Dank je wel voor de info. Er lijkt me niets erger dan een kind dat teleurgesteld is in de taart   :(
Tja,heb zelf alleen maar 2 meiden, 9 maanden en 5 jaar en dus geen enkele ervaring met voetbal :o

Maat goed, heb ff het plaatje onder de loep genomen, maar uh dat wordt ff serieus puzzelen. Gelukkig vindt ik dat ontzettend leuk :y

Hoi Carien,

Omdat jij het toch al een paar keer gemaakt hebt, heb jij dan een voorbeeld voor bloempje zodat het wat minder spannend is om er een te maken? Dat zou haar wel op weg helpen denk ik...

18

die heeft ze al gezien Saskia, op mijn FBpagina (staat hierboven ook genoemd  ;-) ).