Onderwerp: Afscheidstaart miss Woody
Hoi!
Ik heb/had een ontzettend lieve en goede docente Engels, mevrouw van der Wouden. Omdat ze zo Engels is (ze heeft een Britse man, is een lang verhaal), noemt iedereen haar miss Woody. Maar nu is ze dus 65 geworden, en ze gaat met pensioen.
En toen voelde ik me, als taart/bakverslaafde genoodzaakt/de juiste persoon om een afscheidstaart te maken.
Het is een Engelse Christmascake geworden, die stond op mijn verlanglijstje en die bleek zij heel lekker te vinden (lucky me!). Ik heb 'm volgens recept 2 maanden(!) laten rijpen en elke week met vieux/thee gedruppeld zodat 'ie lekker zacht zou worden van binnen, en bekleed met marsepein en daarna met fondant. Ook dat stond in het recept. Verder heb ik 'm gedecoreerd met schoentjes (ze houdt van wandelen), een pen & boek (want ze is docente) en dat alles heb ik op een kaart van de Wadden/Friesland/Noord-Holland, omdat ze dol is op de Wadden en omdat ze daar vaak zeilt en ze daar haar 'roots' heeft.
Ze vond 'm in elk geval prachtig, ze heeft me iets van 1000x bedankt (in English of course) en wel tig foto's gemaakt. Ik kreeg naderhand nog een heel lief mailtje van haar... Ik ga haar zooooo missen!! 
Maar de taart is in elk geval mooi geworden en hij smaakt echt HEERLIJK!!!

Groetjes en liefs,
Marieke
It is because we are dangerously near to wanting nothing - Sylvia Plath