Onderwerp: Rozentaart en zeemeermintaart
Ik heb voor m'n moeders verjaardag een rozentaart gemaakt. Het was de eerste keer dat ik heb gewerkt met flower paste, petal cutters en dust. Ik was zelf wel tevreden, al zie ik uiteraard nog heel wat verbeterpunten. De taart is gevuld met chocolade-kokoscrème en citroenbavarois.

Voor de verjaardag van m'n dochter aankomend weekend heb ik een Ariëltaart gemaakt. Ze had een hele specifieke opdracht gegeven, Ariël op een 'berg' met Botje en Sebastiaan. De taart is gevuld met banketbakkersroom en jam. Zelf zal ze er niks van eten, ze houdt alleen van appeltaart. 'Maar dat geeft niks mama, ik kan er wél naar kijken en de kaarsjes uitblazen!'
De onderste taart is wat ingezakt, omdat ik te laat bedacht dat ik het onderbord ook wilde bekleden. Toen moest de taart weer van het bord en dat ging niet zonder slag of stoot. Ik vrees dan ook voor het moment van aansnijden, een gedeelte van de taart ligt volgens mij redelijk overhoop van binnen. Ik heb helaas echt geen tijd om opnieuw te beginnen, dus ik ben maar blij dat het alleen voor familie en vrienden is.
Toch maar eens taartkartons onder de taarten doen voortaan.

Ik hoor graag wat jullie van de taarten vinden, tips zijn ook meer dan welkom!!