1

Onderwerp: Suikerthermometer ook gebruiken voor mbc?

Mede baking ladies,

Ik heb in de shop een suikerthermometer aangeschaft,(wat een groot ding zeg!) en kan ik daar nu ook gewoon de temperatuur meten als ik de swiss merengue bc wil maken?
Ik heb al eens mbc gemaakt, maar wil toch zeker weten of het eiwit goed heet is geworden.

Groetjes Louise

Re: Suikerthermometer ook gebruiken voor mbc?

ja hoor dat kan prima, maar bij mbc kun je goed weten of je eiwit de juiste temperatuur heeft gehad doordat je geen suiker meer voelt.

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

3

Okee, dat wist ik niet dan je het zo kon weten!
Dus geen suiker meer voelen, goede temperatuur.
Thanks!

Groetjes Louise

4

angelique1984 schreef:

ja hoor dat kan prima, maar bij mbc kun je goed weten of je eiwit de juiste temperatuur heeft gehad doordat je geen suiker meer voelt.

Ik controleer ook of ik geen suiker meer voel maar wist niet dat dit dan ook meteen de goede temperatuur was mbt de eiwit. Ik gebruik trouwens eiwitpoeder.... maar toch goed om te weten voor het geval ik geen poeder meer heb  ;)

5 Laatst bewerkt door astap79 (02-01-2015 21:59)

Even een oud topic..

Ik vroeg me dit nu dus ook af, dat als de suiker is opgelost dit dan ook betekend dat de eiwitten de juiste temperatuur heeft bereikt? dus niet nodig om een thermometer erbij te gebruiken?
Ik heb het al eerder gemaakt zonder thermometer, en gevoelt totdat alle suiker korreltjes verdwenen was, maar was er niet gerust op of het dan ook juiste temperatuur had bereikt.

groetjes Astrid.

6

suiker lost eerder op, de 74 graden duurt wel iets langer.
Dus ik gebruik altijd een thermometer, ik gebruik alleen maar verse eieren namelijk (vind de smaak van poedereiwit zooo muf :s )

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

Hoi,

bedankt voor het reageren, ik gebruik ook verse eieren.
Ik dacht dat als ik geen suiker meer tussen mijn vingers voelde het dan de juiste temperatuur had bereikt.
het is dus wel nodig om dus een thermometer erbij te gebruiken.

bedankt!