1 Laatst bewerkt door daggied (30-12-2014 21:28)

Onderwerp: Bruidstaart

Mijn allereerste bruidstaart gemaakt!

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/s720x720/10888496_10152598839900197_1464675739583836586_n.jpg?oh=514931ef089c43d656cdaa3c6c992fb9&oe=553BA5F1

2

Re: Bruidstaart

Mooi hoor!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

wat mooi gedaan

https://www.facebook.com/pages/Jacakeli … 593?ref=hl
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat !

4

Wat een prachtige taart, zo mooi met die rozen netjes evenwichtig verdeeld. Heb je de muisjes ook gemaakt? Hij is trouwens best heel groot zeg, jij durft wel.

Tieneke

5

Dank!
Ja heb de muisjes ook zelf gemaakt. Was de eerste keer dat ik zo'n grote taart maakte. Was idd een uitdaging!!
Helaas heeft hij t transport niet helemaal zonder kleerscheuren overleefd :( , de onderste taart was wat gaan glijden waardoor die niet meer helemaal recht stond en strak was... Ze vonden m gelukkig nog heel mooi, maar ik baalde gruwelijk

6 Laatst bewerkt door Carien (31-12-2014 09:39)

dat glijden kun je voorkomen door
* een lange dowel dwars door je hele taart te doen (van te voren gaten maken in je boards)
* de onderste taartkarton met een dot royal icing/ganache aan je drum vast te maken
* je drum te bekleden, dat helpt ook al

zonde hoor, het is/was een mooie taart  :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

Waarschijnlijk had jij er meer last van dan zij!
Hij is mooi en het muizenpaartje ziet er heel lief uit.

8

Mooie taart hoor! Ik heb je even gemeld, voor stapeltaarten is een apart deel op dit forum

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

9

Wauw, wat een mooie taart en wat ontzettend knap om zo'n enorme taart te durven maken en met zo'n mooi resultaat :thumb:

Wat jammer dat hij is gaan schuiven maar daar zal jij meer last van hebben gehad dan het bruidspaar :D

Wat een scheetje! Die muisjes... zo schattig!

Welke maten (doornsee/hoogte) heb je gebruikt, als ik vragen mag? Ik mag in januari m'n eerst bruidstaart verzorgen, spannend!

11

Bedankt voor de leuke reacties! Ik vond t idd erger dan zij, iedereen vond m prachtig. Maar ja ik wist dat hij mooier was geweest...

@ tante taartje: De maten zijn 30, 25, 20, en ong 12 cm( had daar geen blik voor dus springvorm gebruikt). Hoogte van biscuit was 10, met vulling dus meer.

Succes met t maken van de bruidstaart, een uitdaging maar erg leuk om te doen!

12 Laatst bewerkt door LaLuub (01-01-2015 20:55)

Hij is erg leuk! Schattige muisjes!! En goede tips om schuiven te voorkomen heb je al gehad van Carien. De laatste 2 tips van Carien doen het trouwens ook al goed om te voorkomen dat de onderste gaat schuiven, maar als je ook nog een dowel er dwars doorheen doet blijven ze in ieder geval ook tov elkaar mooi staan. Niets aan toe te voegen =)
... alleen dan dat het bekleden van je drum je taart sowieso nét dat extra geeft (kan ook met papier/folie, zoals ik hier op de site veel voorbij zie komen).

Dus jammer van het verschuiven, maar je hebt een prachtige taart gemaakt!!! :thumb: :thumb:

13

Knap gemaakt! Zo netjes ook. En die muisjes zijn top!

daggied schreef:

Bedankt voor de leuke reacties! Ik vond t idd erger dan zij, iedereen vond m prachtig. Maar ja ik wist dat hij mooier was geweest...

@ tante taartje: De maten zijn 30, 25, 20, en ong 12 cm( had daar geen blik voor dus springvorm gebruikt). Hoogte van biscuit was 10, met vulling dus meer.

Succes met t maken van de bruidstaart, een uitdaging maar erg leuk om te doen!

Thanks!

Wauw hartstikke leuk, erg mooi! En wat een leuke topper!