1

Onderwerp: icing

Hoi hoi,

Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Ik wil de Royal Icing uitproberen op een taartje.
Maar... kan ik hiermee gewoon de taart afsmeren?
En belangrijker, kan ik er dan dingen van fondant tegenaan plakken?

Misschien rare vragen, maar ik heb er nog nooit mee gewerkt.

Bedankt alvast

Lisette

Re: icing

Hoi Lisette,

Op you-tube staan allerlei hele leuke filmpjes waarin wordt verteld waarvoor je de verschillende producten kunt gebruiken. Misschien heb je daar wat aan? Ik vond het erg leuk en leerzaam om ze eens rustig te bekijken.

Succes!
Ingrid

Royal icing is erg mooi voor decoraties maar om je taart mee af te smeren, nee. Mierzoet en het hard uit. Je hebt dan een hamer en beitel nodig om je taart in stukken te snijden.

Ik zou ermee uitkijken om fondant tegen royal icing te plakken, wellicht kan het fondant smelten door het vocht van de royal icing. Kleine dotjes icing gebruiken om fondant te plakken kan geen kwaad volgens mij.

Groetjes Kirsten

4

ik heb geleerd dat als je wat glycerine door je icing doet....kun je er mee afsmeren....word de buitenkant hard.....maar de binnenkant blijft zacht

bakken met Chez-Ami
www.facebook.com/chezami.nl binnenkort online op www.chezami.nl

5

Net als wat Kirsten zegt....ik zou het ook niet gebruiken om mee af te smeren. Volgens mij trek je dan je hele biscuit kapot. Ook als je er glycerine doorheen doet. Ik gebruik RI ook alleen voor koekjes en als plakmiddel (bij strikken en bloemen bv). Maar als je het zeker wilt weten, zou ik het een keer uitproberen  ;)