Onderwerp: Rolo sneeuwballen
Recept gevonden op pinterest
Ik vind ze er niet bijzonder uitzien maar de 4 mannen hier vonden het erg lekker
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Rolo sneeuwballen
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Recept gevonden op pinterest
Ik vind ze er niet bijzonder uitzien maar de 4 mannen hier vonden het erg lekker
Lijkt me erg jummie!!
hmmmmm ik moet nog een hoop maken
zal zeker heerlijk zijn
Voor wie het recept leuk vind te hebben
ingrediënten:
226 gram kop zachte boter
50 gram poedersuiker
25 gram cacao
1 theelepel vanille
331 gram bloem
1/4 theelepel zout
3/4 kopjes fijngehakte pecannoten
24 Rolos, ongeopende
Poedersuiker voor het uitrollen (ongeveer 150 gram)
Routebeschrijving:
Preaheat oven aan 190 graden Lijn twee bakplaat met bakpapier.
Meng boter, 50 gram poedersuiker, cacaopoeder en vanille met een elektrische mixer tot pluizig. Bloem en zout toe en meng tot het deeg samen komt. Roer de noten. Als het deeg te zacht is, chill totdat je het gemakkelijk kan werken met je handen.
Schep 1 eetlepel van het deeg en plat met je handen. Plaats 1 Rolo bovenop. Neem nog een eetlepel van het deeg, maak deze plat en leg het op de top van de Rolo. Druk op elkaar en rol de zijkanten vormen een afgesloten deegbal. Leg ze op voorbereide bakplaat.
Bak koekjes 9-11 minuten tot bodems zijn net iets bruin. Haal uit de oven en koel voor slechts een minuut, totdat je ze aankan. Vul een kommetje met extra poedersuiker en rol elk koekje in de suiker tot gecoat.
Plaats op een rooster afkoelen. (Zodra cookies worden afgekoeld, kunt u overwegen om opnieuw rol ze in meer poedersuiker.)
Deze kende ik ook nog niet. Leuk!.
Doet me denken aan vroeger, toen hadden we andere balletjes met een sneeuwlaagje, ik meen met een heel klein beetje rum en karamel. Ook heel lekker.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Rolo sneeuwballen