1

Onderwerp: HELP! chocoladebakjes

Hallo,

ik ben echt echt GEEN BAKKER! maar stoute schoenen aangetrokken en beloofd voor kerst die chocoladebakjes te maken...

je weet wel met die ballonnen...
ik naar de winkel balonnen gekocht probeert met kook chocola en puur... maar normale ballonnen krijg ik er niet uit zonder dat de vorm breekt oid. (ook niet met een heel klein beetje olie).

waterballonnen gekocht (in de winter! weet je hoe groot die opdracht was???).

waterbalonnen knappen direct als ik ze uit de chocolade haal!
iemand nog advies tips of tricks! :(

2

Re: HELP! chocoladebakjes

niemand wie het ooit gemaakt heeft?

3

ontzettend bedankt allemaal!

4

:s Je geeft de forummers niet bepaald tijd om te reageren. Niet zo'n goede binnenkomer als nieuw lid dat verder ook nog niets gepost heeft. Ik voel de behoefte nu ook niet echt meer om te reageren, maar zal me aan de kerstgedachte houden.

Was de chocola goed hard geworden? Heb je de chocola getempereerd of niet? De chocola nog wat af laten koelen (ideale verwerkingstemmperatuur ligt rond de 31 graden) helpt denk ik wel om de waterballonnen niet te laten knappen.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Jee, je bent erg ongeduldig.  Op you tube kan je hier filmpjes over vinden en volgens mij zelfs in het Nederlands.

Help mijn vrouw heeft een hobby

6

Pooh schreef:

:s Je geeft de forummers niet bepaald tijd om te reageren. Niet zo'n goede binnenkomer als nieuw lid dat verder ook nog niets gepost heeft. Ik voel de behoefte nu ook niet echt meer om te reageren, maar zal me aan de kerstgedachte houden.

Was de chocola goed hard geworden? Heb je de chocola getempereerd of niet? De chocola nog wat af laten koelen (ideale verwerkingstemmperatuur ligt rond de 31 graden) helpt denk ik wel om de waterballonnen niet te laten knappen.

=D

Vre-héé-de op aa-haar-de.....

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

7

weinig tijd? daarom zijn 3 oudere topics al wel beantwoord en mijne 30 x bekeken

8

Mindhead schreef:

weinig tijd? daarom zijn 3 oudere topics al wel beantwoord en mijne 30 x bekeken

Ik heb ook geen antwoord op je vraag omdat ik niet weet wat je bedoelt. Heb het nog nooit gedaan/gezien. En zo zullen er wel meer zijn  ;) .
Ik heb begrepen dat je je account op wilt zeggen? Jammer...want het is zo'n leuk, gezellig, grappig enz forum  :Y

9 Laatst bewerkt door Siena (23-12-2014 13:23)

Mindhead schreef:

:rolleyes:   :x

....6, 7, 8, 9, 10....

Niet iedereen wéét het antwoord, geduld siert de mens idd.

Edit: ik had hier nog een tip gegeven, maar gezien jou manier van reageren (bericht nr3) heb ik hier niet meer zo'n zin in.

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

10

jo-oosie schreef:
Pooh schreef:

=D

Vre-héé-de op aa-haar-de.....

Haha, waar is toch die 'vind ik leuk! ' knop?!  :+  :lol:

11

Mindhead schreef:

ontzettend bedankt allemaal!

Had hier overheen gelezen, sorry hoor,  maar waar slaat dit op???

12

Pfffff, alsof iedereen hier elke dag honderden van die bakjes maakt en tussendoor steeds op het forum kijkt of het iemand anders misschien niet lukt.....l :lol:

Wees blij dat dit forum er is, en heb beetje geduld

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

13

Kun je niet gewoon water in je waterballonnen doen tegen het knappen? Ik weet van mijn zus dat dit echt een lastige klus is. Bij haar knapte er een ballon met de chocolade erop, de hele keuken zat onder. Kun je niet beter een klein bakje met bakpapier bekleden, op zijn kop dus, en dan de chocolade erover heen strijken? Dan kun je het laten uitharden en het bakpapier eraf scheuren.

Succes,
Tieneke