1

Onderwerp: boomnerf welk hulpmiddel is het handigst? voor piratenschip

Ik ben van plan om begin februari een piratenschip te maken. IK heb er nog nooit een gemaakt en zie zeer mooie verschijnen op het forum.

Ik vraag me af welk hulpmiddel er gebruikt wordt om de planken voor het schip te maken? Snijden jullie eerst stroken of kan het in een stuk?

ik krijg graag tips. ook over het maken van het schip.
moet het met cake of biscuitdeeg?

alvast bedankt.

2

Re: boomnerf welk hulpmiddel is het handigst? voor piratenschip

Stroken van donkerbruin fondant of marsepein snijden welke zijn bewerkt met dit matje: (onderste van de 2)

http://www.deleukstetaartenshop.nl/gere … -p-85.html

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

Re: boomnerf welk hulpmiddel is het handigst? voor piratenschip

super. bedankt voor je antwoord.

4

Re: boomnerf welk hulpmiddel is het handigst? voor piratenschip

ik heb hem ooit eens van cake gemaakt

5

Re: boomnerf welk hulpmiddel is het handigst? voor piratenschip

Ik heb er laatst een gemaakt. Van cake. Dat is wat makkelijker in de goede vorm te snijden.
Ik heb de taart gewoon afgesmeerd met botercreme. En bekleed met stroken bruine fondant. Ik heb helaas nog geen structuurmat, maar die lijkt me we handig. Ik heb de stroken voordat ik ze op de boot plakte eerst wat bewerkt met een mesje.. Succes!

'Ik taart, jij taart, wij hebben getaart..'
Mijn taarten zie je op www.facebook.com/LotteTaartenzo

6

Re: boomnerf welk hulpmiddel is het handigst? voor piratenschip

Ik heb een roling pin met een houtnerf structuur, dan kun je de oppervlaktes die je nodig hebt iets groter maken dan met het matje. Voor mij werkt dat beter.  :Y Maar dat is natuurlijk een kwestie van persoonlijke smaak ;)

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

7

Re: boomnerf welk hulpmiddel is het handigst? voor piratenschip

dank jullie wel

8

Re: boomnerf welk hulpmiddel is het handigst? voor piratenschip

@Lotte: waar maak jij je boetseersels van? en welke kleur heb je gebruikt voor de piraten? en heb je bastardsuiker gebruikt op de boot?
hij ziet er echt super leuk uit. ik hoop dat die van mij ook gaat lukken.

9

Re: boomnerf welk hulpmiddel is het handigst? voor piratenschip

Ow, zo sorry dat ik je berichtje niet eerder heb gezien.. :o .
Ik boetseer altijd met fondant (funcakes) met tylose. Bedoel je de huidskleur van de piraten, dat is witte fondant gemengd met een beetje oranje kleurstof. Er zitten Bastogne koekkruimels op de boot..

'Ik taart, jij taart, wij hebben getaart..'
Mijn taarten zie je op www.facebook.com/LotteTaartenzo

10

Re: boomnerf welk hulpmiddel is het handigst? voor piratenschip

dank je voor de info. heel fijn.

mvg
linda

11 Laatst bewerkt door elisalinda (17-01-2013 16:53)

Re: boomnerf welk hulpmiddel is het handigst? voor piratenschip

iedereen bedankt

12

Re: boomnerf welk hulpmiddel is het handigst? voor piratenschip

Ik heb ook zo'n nerfmatje, maar vind het eerlijk gezegd soms mooier wanneer ik de plank(en) op deze manier maak
http://www.youtube.com/watch?v=60XeWPtyHoU

13

Re: boomnerf welk hulpmiddel is het handigst? voor piratenschip

Hallo,

Dit is een oud topic, maar ik kan nergens anders uitleg vinden... vandaar dat ik het hier maar vraag.
Ik heb vanavond het impressionmat gebruikt voor boomnerf te maken, erg leuk! maar..... Ik heb het tig keer opnieuw gedaan en ben nog niet helemaal tevreden...
Ik had namelijk best wel een groot stukje nodig en dus moet ik het matje steeds verplaatsen en dan zie je de overgang lijnen heel erg goed en de rand van het matje.. hoe creër ik een mooi boomnerf effect zonder dit te zien??

alvast bedankt!

groetjes Astrid.

14

Re: boomnerf welk hulpmiddel is het handigst? voor piratenschip

gewoon met een tooltje inkepingen maken, ziet er veel natuurlijker uit, dat matje is leuk voor kleine stukjes, maar niet voor grotere oppervlakken, vind ik dan he

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

15

Re: boomnerf welk hulpmiddel is het handigst? voor piratenschip

Het matje gebruik ik eigenlijk nooit (meer). Net als wat Tigrasas zegt...gewoon met een tooltje de evt planken maken, en dan met een mesje of dunner pinnetje de nerven erin snijden, zeg maar. Net zoals in het filmpje hierboven. Soms heb ik een bloembak en dan bekleed ik de taart met bruin. Eerst druk ik de 'planken' erin en dan de strepen, die dan de nerven zijn. Veel makkelijke, en echter, dan met het matje  ;)

16

Re: boomnerf welk hulpmiddel is het handigst? voor piratenschip

of je gebruikt wel je matje, maar dan telkens precies de maat ervan, snijd met een scherp mes plankjes uit je plak fondant (3 of 4, net na hoe breed jij je planken wilt)  herhaalt dit een heleboel keer.
Met als die plankjes leg je dan net als met laminaat leggen, je patroon.
Je krijgt zo ook een mooi houten plank effect .....

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

17

Re: boomnerf welk hulpmiddel is het handigst? voor piratenschip

Hallo,

Bedankt allemaal voor de reakties!
ja het filmpje ziet er ook mooi uit.
Ik ging het gebruiken voor een hoofdbord van een bed te maken.. ik zal het een andere keer maar op een andere manier gebruiken :)

gr astrid.