1

Onderwerp: Biscuit heeft aan de onderkant een deuk

Ik bak al heel lang op dezelfde manier mijn biscuits. Is nooit mis gegaan maar vandaag de een na de andere.
Als de biscuit klaar is en ik stort m op een rooster zit er aan de onderkant een deuk in.
Hoe kan dit nou?
Ik gebruikt altijd een zak mix. Boven onderwarmte 180 graden ongeveer 32 min. Is nog nooit mislukt.
Maar vandaag ineens wel. Kan het eraan liggen dat ik een andere menghaak heb gebruikt? Normaal pak ik de gewone menghaak maar heb nu de flexi menghaak gepakt om te proberen. Het principe is hetzelfde alleen is de ene flexibel.

Ik hoor heel graag wat hier de oorzaak van kan zijn.

2

Re: Biscuit heeft aan de onderkant een deuk

Als ik het zo hoor denk ik dat het aan je menghaak ligt; doordat ie flexibel is mengt ie misschien niet zo goed als met een niet-flexibele menghaak? Hoop dat t wel (weer) lukt! Suc6

Perhaps when we find ourselves wanting everything,
It is because we are dangerously near to wanting nothing - Sylvia Plath

3

Lijkt mij ook logisch dat het aan je menghaak ligt, nu je deze gebruikt hebt. Je slaat er, denk ik, minder lucht in.

4

Ik gebruik altijd de garde voor biscuit. Denk dat je daarmee een veel luchtiger biscuit krijgt.

5

Ja ik gebruikte ook altijd een garde maar in het boekje van mijn nieuwe mixer stond dat die alleen bedoeld is voor hele zachte dingen bv slagroom. En ik hoorde al vaker dat men gewoon die menghaak pakte. Daarmee ging het wel goed en mijn biscuits waren ook altijd gewoon luchtig. Dan toch die maar weer proberem. Iig bedankt voor de reacties!!!

6

el schreef:

Ik gebruik altijd de garde voor biscuit. Denk dat je daarmee een veel luchtiger biscuit krijgt.

Ja, natuurlijk! Stom dat ik daar overheen gelezen heb  :O  :O

@Astrid: Voor recepten zonder boter (slagroom, eiwit en biscuit) gebruik ik ook altijd de garde. biscuitbeslag ik nl ook een zacht mengsel  ;) .  Botercreme doe ik dus wel met de K-klopper. Maar ik lees ook inderdaad ook soms dat voor biscuitbeslag de K-klopper gebruik wordt.

7

Haha geeft niks. Ik heb sinds kort een nieuwe mixer en sindsdien gebruik ik alleen nog de K-klopper voor het biscuit en hij smaakt hetzelfde als met de garde. Ook net zo luchtig. Nou ja.... in ieder geval niet meer de flexi klopper gebruiken ;-)