1

Onderwerp: Muffe 'cupcakes' kerstboom silicone vorm

Hallo allemaal,

Bij de supermarkt vond ik een hele leuke silicone bakvorm in de vorm van kerstboompjes.. Deze heb ik dan dus ook aangeschaft en direct geprobeerd.. Normaal gebruik ik geen silicone bakvormen..
Alles gedaan wat ik op internet had gevonden en wat er op de beschrijving stond..

Als mix, om te proberen, had ik even de basis cupcakemix gekocht..

Nu kwamen de kerstboompjes makkelijk uit de vorm.. Maar ze roken vrij muf en zo smaakte ze ook..

Iemand hier ervaring mee en enig idee waar dit aan kan liggen? Omdat de vorm nog nieuw is? Ligt het aan de mix? Misschien omdat de cupcakejes een minuutje langer in de oven had gemoeten? Omdat ik de vorm ligt heb ingevet met zonnebloemolie? Had gelezen dat ik de bakspray niet mocht gebruiken..
De mix had ik gekleurd met groene kleurstof van Wilton, zoals ik wel vaker doe..

Wilde deze graag voor de kerst maken, maar op deze manier komen ze niet eens op tafel..

Wie weet raad?

Alvast bedankt!

Groetjes!

2

Re: Muffe 'cupcakes' kerstboom silicone vorm

Mischien moet je ze eerst in de vaatwasser doen ofzo
Waar heb je ze trouwens gekocht ?

Ik heb je een pb gedaan!

4

Siliconen moet je niet invetten, en altijd met de hand afwassen.
Kid enk dat de smaak niet echt iets met de vorm te maken heeft, misschien de kleurstof of toch de bakmix?

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

Op de beschrijving staat dat de bakvorm altijd ingevet moet worden..

Heb hem nu met de hand afgewassen en de biscuitmix uit de hebshop gebruikt, zoals altijd.. Staat in de oven en ruikt lekker.. Nu nog even afwachten hoe het smaakt..
Anders alsnog maar de vorm eerst in de vaatwasser.. Staat dat deze in de vaatwasser kan.. En anders weet ik het ook niet meer..

Blijven proberen!

6

Tigrasas schreef:

Siliconen moet je niet invetten, en altijd met de hand afwassen.
Kid enk dat de smaak niet echt iets met de vorm te maken heeft, misschien de kleurstof of toch de bakmix?

Even tegenspreken: silicone vormen moet je zeker wel invetten. Alleen bij de heel dure zou je dat misschien achterwege kunnen laten.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Dat is vreemd, ik heb er net twee gekocht en op beiden staat nooit in vetten......

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

8

Mijn cupcake vormen gaan al jaren in de vaatwasser. En ik spray ze altijd in met bakspray als ik niet gewoon een papiertje gebruik.

Ik denk wel dat het nieuwigheid is waardoor de eerste lading mislukt is. Gewoon door de fabrieksverf enzo.

Hoe is de tweede lading, wel lekker?

De tweede lading heb ik ingevet gewoon met boter en ook de andere mix gebruikt.. Die lading was wel lekker, kwam goed uit de vorm en rook ook lekker..

Denk toch dat het met de mix te maken had.. Voor mij geen mix meer uit de winkel

10

Ik denk toch ook dat het nieuwigheid was! :y

Je hebt vast nog wel wat mix over, ik zou zeggen, uitproberen!

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!