1

Onderwerp: wafelijzer

Weet iemand of het mogelijk is om Brusselse suikerwafels te maken in een oublie-ijzer (zo'n ijzer voor dunne wafels, stroopwafels en ijshoorntjes)? Ik snap dat het uiterlijk van de wafel dan heel anders wordt, maar het gaat me vooral om de smaak, dikte en gaarheid. Ik heb namelijk een oublie-ijzer gekregen, maar twijfel of ik deze om moet gaan ruilen. Als ik het zelf ga uitproberen, kan ik hem natuurlijk niet meer retour zenden...

Re: wafelijzer

Ik denk niet dat dat gaat lukken, nee. Ik zou hem omruilen voor een wafelijzer.

Groetjes Kirsten

3

Ik zou niets uitproberen maar gewoon ruilen dan weet je zeker dat het gaat lukken!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

4

Ik heb er ook over nagedacht om hem sowieso om te ruilen maar stél nou dat het wel kan, dan heb ik mooi twee vliegen in één klap. Die dunne wafels lust ik namelijk ook wel  ;-)

Oublie wafeltjes en brusselse wafels lijken in de verste verte niet op elkaar. De een dun krokant, de ander lekker dik en zacht van binnen. Het beslag is ook verschillend. Eigen keus natuurlijk, misschien bestaan er wafelijzers waar je verschillende soorten wafels mee kan bakken, net als een cupcake-cakepop maker.

Ik vind de dunne wafeltjes of kniepertjes ook erg lekker!!

Groetjes Kirsten