1

Onderwerp: Hoe hoog wordt jullie biscuit?

Hallo bakker,

Ik gebruik voor mijn biscuits de basisrecepten van deze site en ik gebruik de tabellen voor de hoeveelheden. Ik heb een bakvorm van 26 cm doorsnee. Het biscuit wordt zo'n 5/6 cm hoog. Ik wil graag van jullie weten of dit normaal is. Of wordt het biscuit bij jullie bijvoorbeeld hoger?

Vriendelijke groet!

2

Re: Hoe hoog wordt jullie biscuit?

Mijn biscuits worden wel hoger dan 5/6 cm, hoe hoog precies dat verschilt nog wel eens. Ik heb laatst ook een biscuit van 26 cm gebakken (daarvoor deed ik altijd een 24 cm) en merkte wel dat de hoeveelheid die werd aangegeven te weinig was. Ik heb er toen nog wat bijgemaakt en dat was prima. De biscuit was toen zo'n 10 cm hoog. Handig is om je bakblik voor 2/3 te vullen met beslag, dan kom de biscuit uiteindelijk, als het goed is, tot de rand.

3

Hmm ik heb best altijd hoge biscuits.
Ik kijk nu even op een liniaal ( :) zit op mijn werk) en denk dat ze toch zo ongeveer rond de 12 a 14 cm hoog zijn. Ik gebruik meestal de 24 cm vorm.

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

4

ik gebruik de hoeveelheden uit de tabellen, en dan die voor 7cm hoog. En meestal zijn ze dan toch zo'n 8 cm als ze uit de oven komen...