1

Onderwerp: help mij! biscuit droog en niet hoog

hallo allemaal!
ten eerste SUPER leuk forum

maar ik heb een paar keer het basis biscuit 2 proberen te maken maar er komt geen vorm in...vaak is het droog en komt het taart biscuit niet echt omhoog...iemand tips?

ik hoor het graag!

Re: help mij! biscuit droog en niet hoog

Welk recept of welke mix gebruik je. op welke temperatuur bak je en op welke stand staat je oven, hoelang mix je? Hoe bedoel je dat er geen vorm in komt....

Groetjes Kirsten

3

hoi hoi
ik gebruik dit recept
http://www.deleukstetaarten.nl/recepten … sbiscuit-2
precies zoals het er staat. ik mix het tot het licht geel is en dan spatel ik de rest er door.
hoelang dat precies is weet ik niet

en de taart komt niet omhoog en krijg dus een beetje lullige vorm... niet zo mooi gelijk aan alle kanten
hopelijk heb je een goeie tip voor me
of misschien een ander recept waar het bijna neit mis mee kan gaan ;)

4 Laatst bewerkt door Seefje (28-11-2014 19:00)

Na heel veel recepten en manieren te hebben geprobeerd, ben ik weer terug naar een biscuitmix.
Mijn eigen baksels waren ook nooit zo lekker luchtig en hoog.

Dit nadat ik een keer mee heb gedaan aan een bakwedstrijd en van de bakker kreeg te horen dat ze daar ook mix gebruiken!! Ha, ha, toen mocht ik van mezelf ook gewoon weer biscuitmix gebruiken.

5

haha oke...:P
heb je een tip voor welke biscuitmix je het beste kunt gebruiken? of welke jij gebruikt?
want ik had in eerste instantie ook zoiets van "ja ik moet wel alles zelf maken" maar zelfs de bakkers doen dat dus niet?:P

6

Ik heb je titel iets meer inhoud gegeven......... Alleen help mij! is wel erg weinig om echt hulp te krijgen :-)

7

haha ja sorry eerste post  :o   :O maar dankjewel :D

8

Ik koop een mix van de bakkersgroothandel via De Ouwe Taart in Eindhoven. Ik woon daar vlakbij dus dat scheelt in verzendkosten...

De mix van Funcakes vind ik ook prima

Ik.gebruik.biscuit kapsel deeg van de Jamin. Het werkt super! Je hoeft alleen nog ei en water toe te voegen en mijn taarten worden mooi hoog!

Heel veel succes!

10

Dank voor alle reacties ik ga lekker verder met proberen en jullie tips zeker proberen.