1

Onderwerp: HELP! Taart stijgt niet

ik wilde de binnenkant van de taart in leopard print maken.
Normaal gesproken gebruik ik een mix ervoor lekker makkelijk. Maar deze is te vloeibaar om de print te kunnen maken dus ik dacht ik maak zelf een biscuit.
Het probleem nu HIJ STIJGT NIET OP. Heb 3 taarten gemaakt en bij alle 3 dezelfde probleem, ze koneb eruit zoals ik ze erin heb gedaan, geen idee wat k verkeerd doe. Recept: 150gr bloem boter en suiker, 4 eieren. Ik klop de boter met de suiker 10 minuten dan 1 voor 1 de in warm water bewaarde eieren en dan lepel in de bloem erdorheen.
Over heb ik eerst wat lager gezet dan elke x omhoog. Ook geprobeerd om de oven wat hoger te doen en ook zelfrijzendbakmeel geprobeerd. Het beslag zelf is perfecte dikte.
Iemand advies?? Of misschien ander recept waarbij het beslag ook beetje dik is??

2

Re: HELP! Taart stijgt niet

je maakt geen biscuit, maar cake...

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

maar hier had je al een topic over gemaakt zie ik....

Ik heb nooit eerder een topic genaakt heb me vandaag aangemeld. Dit recept heb ik van youtube.
Miss een recept dan vor of goeie tip?

5

er staan hier bij de recepten ook recepten voor biscuit  :)

6

overigens is mijn beslag van de mix steviger dan mijn beslag wanneer ik het zelf maak....

Ok. Ik ga even kijken of ik 1 kan vinden die niet vloeibaar is.

8

Een cake is geen vliegtuig en hoeft niet op te stijgen ;)
Wel is het fijn als hij gaat rijzen in de oven. Als je naar jamin of sommige supermarkten of een taartwinkeltje gaat kun je biscuitmix kopen. Dit rijst heel goed.

Ja snap ik dat doe ik ook maar die zijn wat vloeibaarder waardoor ik ,zoals eerder vermeld, niet de leopard print kan maken.
Ik wil dus graag zelf wen biscuitdeeg maken die wat dikker is

10

Als je biscuitmix van funcakes koopt en die minstens 10 minuten mixt kun je de kom op zijn kop houden. Nou ja, even dan, dan komt het er in 1 blub uit :)

En anders cakemix. Is ook altijd dikker. Dan geen vloeibare boter gebruiken maar roomboter op kamertemperatuur.