1

Onderwerp: is dit een stevige sponge cake?Graag spoed

Hai,

ik dacht dat sponge cake stond voor een stevige cake, dus dat die geschikt is voor 3D-taarten.
Nu las ik bij toeval dat Victoria sponge een zachte sponge is dus dat had ik fout.
Ik wil graag de kittens maken a la Debbie Brown met een lijfje van cake, en dacht daarvoor de Soezie mix voor sponge cake te gebruiken (merk Cake'nparty). Maar ik twijfel nu of dat wel zo'n goed idee is.
Wie weet of de Soezie sponge cake onder de stevigere soorten sponge cake valt?
Ik heb wel andere recepten voor stevige cake, maar als het kan wil ik graag de Soezie gebruiken want die zak moet nodig op. Ik heb de mix nog niet eerder gebruikt.

(het gaat om de cute kittens uit het boek Babycakes/ Babytaarten, ze liggen ook half over elkaar heen dus kans op inzakken).

2

Re: is dit een stevige sponge cake?Graag spoed

Ik ken de soezie sponge cake niet, maar van FunCakes heet de biscuitmix "sponge- / biscuit mix" dus dat is erg luchtige cake. Als er geen boter in hoeft, is-ie niet stevig genoeg.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Fijn dat ik weet waar ik in het vervolg op moet letten :thumb:

Ik ben al een tijdje nieuwsgierig naar de Milk and Butter Sponge cake (http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=13288).  Misschien dat ik me daar aan ga wagen. In die van Soezie hoeft geen boter.

4 Laatst bewerkt door Tante Tien (22-11-2014 07:11)

Milk-and-butter is steviger dan een gewone biscuit. Je link werkt trouwens niet meer, het recept van mamakaat is ook erg goed. Ik heb er weleens in gesneden en dat ging goed. Maar echt stevig is natuurlijk een cake.

Tieneke

5

De Soezie heeft dezelfde luchtigheid als FunCakes, maar wel een fijnere structuur. De biscuit van Soezie wordt, met dezelfde hoeveelheden als bij FC, alleen wel half zo hoog als bij de FC mix. Daarom gebruik ik deze niet meer.