1

Onderwerp: Wie heeft een lekker eigen recept voor mangovulling of creme?

Hallo medebaksters,

Ik ben nog niet zo lang een beginnende taartenbakster ( hobby )
Voor een verjaardag wil ik graag een chocoladebiscuit maken met 2 lagen vulling in de taart waaronder een mangomousse of mangocremevulling en nog een andere goede combi wat lekker is, maar wat...?
Nu had ik bij de AH uit de diepvries alvast 2 doosjes mangoblokjes meegebracht, maar ik weet  :think: helemaal niet hoe ik dit moet verwerken in botercreme of slagroom omdat ik iets had gelezen dat enzymen dit kunnen stukmaken...Ik heb al heel veel gegoogled maar kom er echt niet uit :nooo:

Heeft er soms iemand  :rolleyes: een goed eigen recept/bereidingswijze die hij/zij met mij wil delen.

Welke ander vulling past hier het beste bij als goede combi?

Alvast bedankt!

Inge

2

Re: Wie heeft een lekker eigen recept voor mangovulling of creme?

Je kunt ook de mangoblokjes gewoon op de botercreme leggen?
Dus je lagen insmeren met botercreme. Blokjes erop. Nog een laagje botercreme. Klaar?

Bij diepvriesfruit altijd wel goed zorgen dat het meeste vocht eruit is.

3 Laatst bewerkt door Bianca1969 (19-11-2014 20:57)

Hallo Inge,

Ik heb een paar keer een mangomousse gemaakt die ik erg lekker vond:

200 ml slagroom
1 rijpe mango
15gr boter
50gr gembersiroop
50gr suiker
1 mespuntje kurkuma
2 blaadjes gelatine

De slagroom yoghurt dik kloppen.
Schil de mango en snijd het vruchtvlees van de pit.
Bak de mango in de pan met de boter. Voeg gembersiroop, suiker en kurkuma toe en bak ca 8min mee.
Week de gelatine in koud water en los hem met aanhangend vocht op in een pannetje.
Pureer de mango, roer de gelatine erdoor en laat de mangopuree afkoelen
Spatel de slagroom erdoorheen

Klaar is je mangomousse

NB: in een fondanttaart wel even een dijkje spuiten, omdat deze vulling natuurlijk een "natte" vulling is.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

4

Ik gebruik vaak verse mango, deze leg ik dan i.v.m. Vocht op een dun laagje witte chocoladecreme, gemaakt met Callebaut. Persoonlijk gaat er voor mij niets boven verse mango

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda