1

Onderwerp: Vraag over recept koekenbakkers

ik heb een vraagje over het recept voor vanillekoekjes uit het boek van de koekenbakkers. de koekjes worden bij mij altijd hard aan de buitenkant en zacht van binnen. de koekjes moeten 20 min op 160 graden. maar is dit ook de temperatuur voor de heteluchtoven of is dat te hoog? verder doe ik de koekjes altijd na het uitsteken terug in de koelkast (tegen het uitlopen) en verwarm ik de oven dan 20 graden hoger voor, als de koekjes erin gaan zet ik hem weer lager (net als in het boek staat). zal het hieraan kunnen liggen?
welk recept voor koekjes is eigenlijk jullie favoriet?
bedankt voor jullie tips!

2

Re: Vraag over recept koekenbakkers

Ik vind de koekjes van de koekenbakkers erg lekker, maar wel bros. Ik weet niet of je de koekjes wilt decoreren? Wanneer ik koekjes ga decoreren gebruik ik altijd het recept van Peggy Porschen. Deze zijn goed stevig, zowel het deeg als het gebakken koekje. Ze lopen ook niet uit in de oven. Ik zet mijn hetelucht op 160 graden en kijk na 10 minuten of ze goed zijn, zo niet dan iets langer (in het recept staat 8-10 minuten, maar dit is te kort bij mij). Ik denk dat je je oven te hoog zet.

3

Ik denk dat je niet hoger zou moeten voorverwarmen...... ik doe dat in ieder geval niet en vind ze lekker en krokant. Ik bak ze ongeveer 23 minuten op 160 hetelucht. Wordt je oven ook die 160 graden, heb je dat al eens gemeten met een oventhermometer?

Hoe bewaar je de koekjes na het afkoelen? Hoe laat je ze afkoelen?

4

Esther68 schreef:

Ik vind de koekjes van de koekenbakkers erg lekker, maar wel bros. Ik weet niet of je de koekjes wilt decoreren? Wanneer ik koekjes ga decoreren gebruik ik altijd het recept van Peggy Porschen. Deze zijn goed stevig, zowel het deeg als het gebakken koekje. Ze lopen ook niet uit in de oven. Ik zet mijn hetelucht op 160 graden en kijk na 10 minuten of ze goed zijn, zo niet dan iets langer (in het recept staat 8-10 minuten, maar dit is te kort bij mij). Ik denk dat je je oven te hoog zet.

bedankt voor de tip. dan ga ik dat recept ook eens proberen!

5

Karin09 schreef:

Ik denk dat je niet hoger zou moeten voorverwarmen...... ik doe dat in ieder geval niet en vind ze lekker en krokant. Ik bak ze ongeveer 23 minuten op 160 hetelucht. Wordt je oven ook die 160 graden, heb je dat al eens gemeten met een oventhermometer?

Hoe bewaar je de koekjes na het afkoelen? Hoe laat je ze afkoelen?

oke, dan verwarm ik de volgende keer ook niet hoger voor. was ook een beetje bang dat het daarmee te maken had. oventhermometer heb ik niet.... ik laat ze afkoelen op een rooster. daarna doe ik ze in een tupperdoosje met wat rijst erin. heb ook weleens in een koekjesdoos gedaan maar vond ze toen echt snel oud smaken. maar ik ga je niet-voorverwarm-tip proberen, dankje!

6

Ik zweer bij de koekjes van de koekenbakkers, deze blijven ook lekker bros na het versieren en als je ze goed bewaart erg lang lekker

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

7

Tigrasas schreef:

Ik zweer bij de koekjes van de koekenbakkers, deze blijven ook lekker bros na het versieren en als je ze goed bewaart erg lang lekker

Bak je ze op hetelucht? Hoeveel graden?

8

Esther68 schreef:

ik heb gister het recept van Peggy porschen gebruikt. ze zijn heerlijk! lekker zoet. bedankt voor de tip. ze waren van binnen wel ietsje zachter dan van buiten maar ik had ze na het uitsteken nog een half uur terug in de koelkast gezet. doe jij dat ook of stop jij ze meteen in de oven? zoja, lopen ze dan niet uit?

9

Ik leg ze niet in de koelkast. Deeg is best wel stevig, dus hoeft niet. Ze lopen bij mij niet uit   :) . En inderdaad een lekker koekje  =)

10

Esther68 schreef:

Ik leg ze niet in de koelkast. Deeg is best wel stevig, dus hoeft niet. Ze lopen bij mij niet uit   :) . En inderdaad een lekker koekje  =)

thx. weet ik dat voor de volgende keer!