1 Laatst bewerkt door LaLuub (06-11-2014 22:18)

Onderwerp: Hearts of Iron taart - "mja, hij is wel leuk, maar ...

...niet de leukste taart die je ooit hebt gemaakt". Aldus mijn zoon's commentaar toen hij de taart van de game "Hearts of Iron" zag die ik voor zijn 12e verjaardag had gemaakt.  :/

En ja, hij had gelijk. Ik dacht me er 'simpel' van af te maken door een print te gebruiken, maar ik vind het 'ouderwetse' boetseerwerk toch een veel leuker resultaat geven (althans, als ík het gebruik).

Nou ja, het was het proberen waard. Volgende keer beter.

De smaak was super, en het was tóch een stoere taart, dus dat maakte alles goed.
Marsepeintaart gevuld met chocoladebavarois en kersenslagroom, afgesmeerd met chocoladebotercreme.

Tips over hoe ik de prints voor de tanks bijvoorbeeld leuker had kunnen gebruiken, zijn welkom!

https://lh4.googleusercontent.com/-WZ99_Wt5Huc/VFvhl7KN-TI/AAAAAAAARBs/zVEYYkufH-g/s400/2014_10_31_9999_36a.JPG

https://lh3.googleusercontent.com/-_Rnx50IaMYk/VFvfyuBNjOI/AAAAAAAARBU/IQhr1y24y5c/s288/2014_10_31_9999_42a.JPG

2

Re: Hearts of Iron taart - "mja, hij is wel leuk, maar ...

Het is een mooie taart ! En ben het wel met jou en je zoon eens, een geboetseerde taart vind ik ook leuker. Maar soms weet je het gewoon even niet en is dit een mooie oplossing! Vind het onderwerp ook moeilijk om het te boetseren, heb dan ook geen tips voor je..

Neem ook eens een kijkje op:https://www.facebook.com/Manoa-taarten

3

Hi, hi, heerlijk van die kritische kinderen. Heb er hier ook twee rondlopen van 12 en 13.

Loop zelf ook altijd commentaar te leveren op mijn eigen taarten, ben nooit helemaal tevreden, zie altijd wel verbeterpunten, en dat nemen mijn jongens een beetje over geloof ik.

Het is een mooi taartje. Ik had misschien de print in het midden in een ronde vorm gemaakt, net als de taart, en dan de tanks nog op een stuk fondant met een sateprikker en dan rechtop zetten?

4

Je taart is heel mooi strak en een moeilijk onderwerp maar wel heel leuk gedaan :thumb:

De tanks inderdaad op nog een stukje fondant en dan rechtop misschien :)

En nog gefeliciteerd met je zoon en ik zou maar vast voor zijn verjaardag gaan nadenken :lol:

5

Seefje schreef:

Hi, hi, heerlijk van die kritische kinderen. Heb er hier ook twee rondlopen van 12 en 13.

Loop zelf ook altijd commentaar te leveren op mijn eigen taarten, ben nooit helemaal tevreden, zie altijd wel verbeterpunten, en dat nemen mijn jongens een beetje over geloof ik.

Het is een mooi taartje. Ik had misschien de print in het midden in een ronde vorm gemaakt, net als de taart, en dan de tanks nog op een stuk fondant met een sateprikker en dan rechtop zetten?

haha, ja, daar heb je wel een punt. Dat herken ik volledig. Ik ben zelf inderdaad ook nooit helemaal tevreden, dus van een vreemde heeft hij die kritische blik niet :D

En je kunt het niet goed zien op de foto, maar ik had de tanks met een sateprikker een beetje schuin in de taart gezet. Ik dacht dat schuin iets mooier zou zijn omdat je anders zo op die fondantlaag erachter keek.
Maar helemaal rechtop was misschien toch wel mooier geweest. En inderdaad: print rond maken...

Ik heb teveel vastgehouden aan hoe de game er uitziet op de PC, en te weinig de vrije hand genomen om de taart gewoon op te leuken  :/ 

Bedankt voor de tips, dames!  :thumb:

6

het is een mooie taart maar ben het met je eens de handgemaakte boetseersels zijn meestal net iets meer nog van harte gefeliciteerd met je zoon

https://www.facebook.com/pages/Jacakeli … 593?ref=hl
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat !

7

Baklataart schreef:

Je taart is heel mooi strak en een moeilijk onderwerp maar wel heel leuk gedaan :thumb:

En nog gefeliciteerd met je zoon en ik zou maar vast voor zijn verjaardag gaan nadenken :lol:

Dank je wel Baklataart. Maar dat zien we volgend jaar wel weer  :lol:
Eerst maar eens na gaan denk voor mijn andere zoon. Die wil een Minecraft taart...Ga ik me hieraan wagen of toch maar niet???  :think:  =D

8

LaLuub schreef:
Baklataart schreef:

Eerst maar eens na gaan denk voor mijn andere zoon. Die wil een Minecraft taart...Ga ik me hieraan wagen of toch maar niet???  :think:  =D

Tuurlijk gaat je zeker lukken begin maar vast met vierkantjes uitsteken :lol:

9

Baklataart schreef:
LaLuub schreef:
Baklataart schreef:

Tuurlijk gaat je zeker lukken begin maar vast met vierkantjes uitsteken :lol:

Haha, de voorbereidingen ben ik al aan het treffen: de vierkantjes uitstekerset (mini geometrie) heb ik al besteld :D