Onderwerp: Frank hier
Hallo allemaal,
Ik ben Frank Kleijn, 26 jaar en ik hoop dit jaar mijn studie pedagogiek af te ronden.
Ik heb nooit veel gebakken of gekookt, maar toch is op de achtergrond de gedachten altijd blijven bestaan dat ik ook wel banketbakker wilde worden.
ALs kind konden wij bij de bakker een kerstwens in de boom hangen, en de leukste werd uitgekozen. Waar mijn vriendjes een nieuwe puppy wensten of een nieuwe gameboy, vulde ik de wens in om een dag als bakker te mogen werken, en je raad het al, ik mocht een week later een hele nacht en dag bij de bakker komen werken, ik maakte van alles, en uiteraard ook een grote slagroomtaart die mee naar huis mocht.
Daarna is het idee om bakker te worden weer wat naar de achtergrond verdwenen. Inmiddels zat ik in de tweede van het vmbo T, en ik was een erge onderpresteerder, hoewel ik vwo aankon, kwam ik in de positie dat ik misschien naar een niveau lager zou moeten, en werd mij gevraagd voor welk beroep ik zou willen leren. En je raad het al, na al die jaren kwam toch weer het beroep van bakker binnen een paar tellen in mij op. En dus ging ik een dagje meelopen bij een opleiding waar leerlingen opgeleid werden om bakker te worden, en ik vond het fantastisch. echter, ik was een onderpresteerder, maar wilde wel op mijn school blijven, en ging tot ieders verbazing zonder onvoldoende over.
inmiddels ben ik mijn HBO studie bijna afgerond, en heb ik niets meer met bakken gedaan, buiten dan tv programmas kijken over bakken. tot een maandje geleden mijn moeder jarig was, en ik een paar dagen van te voren bedacht om maar eens een appeltaart te maken voor alle visite. en zo geschiedde. En sindsdien ben ik helemaal in de ban geraakt van het bakken, en vooral van wat je op taarten kan maken. IK ben aan het lezen geslagen in boeken en op dit forum, en heb mij nu dus ook aangemeld.
Inmiddels ben ik bij de plaatselijke bakwinkel geweest, en heb ik mijn eerste bestelling via de webshop hier gedaan. Ook heb ik mij opgegeven voor een basisworkshop, en die is morgen.
Oh ja, naast het bakken fotografeer ik graag, en, zoals misschien wel aan de lengte van dit stuk tekst, houd ik heel erg van schrijven.
inmiddels heb ik ook al mijn eerste middagje zitten boetseren, en zal ik zo mijn eerste creaties hier tonen op het forum.
Frank