1

Onderwerp: Vanavond laat taart maken voor zondagmiddag?

Hoi iedereen,

Ik wil voor zondag middag een taart maken. Het zou mij het beste uit komen om deze vanavond laat te bakken vullen en bekleden en morgen te decoreren. De taart wordt dan zondag aangesneden.

Ik vul met aangevette slagroom, mona bitterkoekjes  en aardbeien vlaaifruit.

Als ik hem vanavond maak en in de koelkast bewaar,  zal de taart dan nog vers genoeg smaken zondag?

If it fits in a toaster, i can cook it!

2 Laatst bewerkt door saskiahuisman (07-11-2014 13:58)

Re: Vanavond laat taart maken voor zondagmiddag?

Hoi,

De meningen zijn er over verdeeld, maar een taart gevuld met slagroom is echt maar 1 dag houdbaar, dus ik zou voor een andere vulling kiezen die langer houdbaar is, bijvoorbeeld met banketbakkersroom

3

Bedankt voor je advies. Alleen de aardbeien. En de bitterkoekjes staan vast. Dus banketbakkersroom Is ook prima.

If it fits in a toaster, i can cook it!

4

Volgens mij blijft aangevette slagroom wel langer goed, net als bbr, dan 1 dag. Omdat je in de avond vult is het eigenlijk 1,5 dag  ;) .Zou alleen wel max 2 dagen aanhouden. Als het voor mezelf is doe ik ook soms 2 dagen, maar voor een opdracht houd ik wel 1 dag aan, dus de dag ervoor vullen. Botercreme doe ik meestal wel 2 dagen van tevoren. Ligt aan de planning, maar deze kan meer hebben dan een roomvulling

Hoi,

Je kunt ook nog botercreme door de banketbakkersroom heen kloppen in je vulling als je wilt dat deze wat romiger wilt hebben. Aangevette slagroom is ook slagroom alleen zit er dan klop fix of zoiets door heen.

6

saskiahuisman schreef:

Hoi,

Je kunt ook nog botercreme door de banketbakkersroom heen kloppen in je vulling als je wilt dat deze wat romiger wilt hebben. Aangevette slagroom is ook slagroom alleen zit er dan klop fix of zoiets door heen.

Aangevette slagroom is slagroom+mascarpone. Erg lekker! En stevig  ;)