1

Onderwerp: ideeën voor een westfriese bruidstaart?

Ik mag voor eind december een bruidstaart voor een westfriese bruiloft maken.
Het is al een wat ouder stel dat gaat trouwen helemaal in westfriese stijl (thema).
Het is een verassing voor het bruidspaar dus hun kan ik niet vragen wat ze willen.
Hebben jullie wat ideeën? Please help!!

Re: ideeën voor een westfriese bruidstaart?

misschien gewoon een strakke witte taart met aan de onderkant een lint van de friese vlag?
of anders ff vragen wat ze met dit thema doen aan je opdrachtgever
misschien met paarden of tulpen?

succes

misschien gewoon een strakke witte taart met aan de onderkant een lint van de friese vlag?

ho ho ho, niets Friese vlag  :x   West Friesland ligt in Noord Holland  :y  :y

Misschien iets van kantwerk (klederdracht) en kleur van de westfriese vlag.

Groetjes Kirsten

Kan je niet aan diegene van wie je de opdracht heb gekregen meer info vragen. Bijvoorbeeld een uitnodigingskaart (als deze ook in het thema is).

5

eileen_posthuma schreef:

Oei, autsj! Dat daar geen misverstanden over bestaan, wij, West-Friezen, zitten aan de góeie kant van de Afsluitdijk.... :y
West-Fries is boerenland, skapen, de kroeg en Oôs Joôs. Misschien een spreekwoord? Daar benne d'r genôg van. :D

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

Bekende West-Friese gebouwen als de Hoofdtoren en de Alkmaarse Waag "en profile", Westfriese teksten, schapen, kaas, molens........

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

7

Ik ben het hier niet mee eens hoor , ik ben van "de overkant" hahahaha

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

8

Nôh hee!
Google eens op 'west Friesland folklore' afbeeldingen. Ik zou iets doen met de klederdracht.
Een laag met rondom dansmariekes? Of koetsjes. De hoofdkap ('hul') als topper? Gebruik een bloedkoralen ketting met een mooie gouden sluiting als rand.
Leuk thema!

9

Westfriese spreuken en gezegdes zijn leuk!
Vast wel heel veel op google te vinden. En anders iemand vinden die een west-friese spreukenkalender heeft!

10

Tassie60 schreef:

Nôh hee!

:lol: :lol: :lol:

Nôôôh joh, zúks Westfries prate!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"