Onderwerp: Biscuittaart bakken
Hallo,
Als ik een biscuittaart bak dan is de zijkant niet mooi glad.
Het ziet er uit als een <.
Wat kan ik doen om dat te voorkomen?
Alvast bedankt
Addie
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Biscuittaart bakken
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo,
Als ik een biscuittaart bak dan is de zijkant niet mooi glad.
Het ziet er uit als een <.
Wat kan ik doen om dat te voorkomen?
Alvast bedankt
Addie
Kan je iets meer informatie geven zoals:
Gebruik je een kant en klare biscuit mix of maak je de mix zelf, welke bakvorm en hoe vet je die in, de tijd en temperatuur van het bakken, welke ovenstand gebruik je, hoe en wanneer controleer je of je biscuit gaar is....
Mijn eerste gedachte zou zijn dat je biscuit uitpuilt omdat deze nog niet gaar genoeg is.
Hoop dat we je kunnen helpen zodat je biscuit een volgende keer wel goed lukt!
Hallo bakmijntaart,
Ik gebruik een kant en klare mix, meestal van Funcakes.
Ik bak in een springvorm en vet deze in met een bakspray.
Ik houd de temperatuur aan die op de verpakking wordt aangegeven.
Als er voor tijd bijv. 30-35 minuten staat dan controleer ik na 30 minuten met een saté-stokje of ie gaar is.
Dan zet ik de oven uit en laat nog een paar minuten staan voor ik de taart uit de oven haal en ik let ook op er niet teveel tocht is.
De bovenkant staat altijd bol en als de taart afkoelt zakt ie in, maar dat is wel goed.
De zijkant puilt niet uit hij trekt juist naar binnen in een <-vorm.
Gr
Ik weet wat je bedoelt en wilde een link plaatsen, maar weet niet hoe dit moet met de iPad. Ik gegoogeld op 'zijkant biscuit deukt in deleukstetaarten'. Toen kwam er een topic tevoorschijn waar je misschien iets aan hebt.
Ik zou de biscuit alleen wel gelijk storten na de baktijd, en dus niet in de oven laten staan. Dat er niet veel tocht bij mag komen is alleen wanneer de biscuit 3/4 tijd in de oven staat ivm inzakken. Daarna maakt tocht niet echt meer uit
Dank je wel Esther voor de tip.
Ik heb het ook gegoogled en ik ga de volgende keer op een lagere temperatuur beginnen met bakken en dan opvoeren.
Hoop dat dat de oplossing is.
Gr
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Biscuittaart bakken