1

Onderwerp: basisbiscuit recept gebruiken voor cupcakes?

Hoi hoi,

IK ben nieuw hier en heb een vraag over het recept van de basisbiscuit 1 en 2. Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon niks vinden.

Kan ik de recepten van basis biscuit 1 en 2 gebruiken voor cupcakes?
en zo ja, hoeveel heb ik dan nodig voor een blik met 12 vormen?

Alvast bedankt!

2

Re: basisbiscuit recept gebruiken voor cupcakes?

Het kan wel, maar dan heb je geen cupcakes. Biscuit is een stuk droger dan cake, omdat er geen boter/olie in zit.
Echt lekker is dat niet voor cupcakes.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

3

Dank je wel voor je reactie.

Heb je dan misschien een recept voor cup cakes?

En kan ik dat recept van basisbiscuit wel gebruiken voor een taart die ik wil bekleden en decoreren?
Of is dat dan ook niet zo lekker?

Sorry voor mijn " blondie" vragen maar ik ben net begonnen....

4

Bij de recepten staan verschillende cupcake recepten, en anders even googelen op 'cupcake recept';). Ik gebruik trouwens de FunCakes mix voor cupcakes. Ideaal! Ook gebruik ik de FC biscuitmix, maar hier maak ik geen cupcakes van. Veel te droog en volgens mij komen ze er ook niet mooi uit. De biscuit gebruik je juist wanneer je een taart wilt vullen en bekleden/decoreren. Je hebt het trouwens alleen over bekleden en decoreren... Ga je de taart niet vullen? Als je dit niet doet kun je beter cakebeslag gebruiken, want alleen biscuit is saai en droog  ;)

5

Als je met vullen bedoeld of ik botercreme enzo tussen de laagjes taart doe....ja dat doe ik wel. :p
Dus dan kan ik gewoon biscuitbeslag maken?
Ik wil ook een keer mix proberen maar ben ook van het helemaal zelf maken. Maar.....het miet natuurlijk wel lekker zijn :)

6

Dan zou ik inderdaad biscuitbeslag maken  :) . Zelf vind ik het bekleden en decoreren leuker dan het bakken van een biscuit. Vandaar dat ik de mix gebruikt  ;)

7

Dan ga ik dat doen. :)

Moet ik dan gewoon bloem of zelfrijzend bakmeel gebruiken? :o

8

avanheist schreef:

Dan ga ik dat doen. :)

Moet ik dan gewoon bloem of zelfrijzend bakmeel gebruiken? :o

Volgens mij gewone bloem, maar ik ben meer van de mixen, dus kan je daar niet echt mee helpen  ;)

9

ik kijk even mee voor mij is dti ook heel lang geleden

10

Als ik 'from scratch' bak doe ik dat met zelfrijzend bakmeel. Wordt het net wat luchtiger van vind ik.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym