Onderwerp: Beginnende bakker
Hallo taartenbakkers en baksters
Ik ben nieuw hier en ook helemaal nieuw in het taarten bakken. Ik heb vandaag mij eerste taart afgemaakt. Ik had een paar dagen geleden het biscuit gebakken en ingevroren. Ik had namelijk ergens gelezen dat je het na het bijna helemaal ontdooien wat beter kunt snijden. Nou dat ging dus helemaal niet goed
Eerst sneed ik er een kapje van een halve centimeter af en daarna sneed ik hem wel netjes in het midden, maar zo scheef als wat. Of hij nou toch nog niet goed ontdooid was of dat de taartensnijder van 3 euro van de Xenos het probleem was weet ik niet
Toch maar gevuld met botercreme, want dan kon ik tenminste even oefenen met de marsepein eroverheen. Marsepein bleef plakken aan het aanrecht, teveel poedersuiker eronder gedaan tegen het plakken, marsepein wit aan de bovenkant.... De 4e keer proberen kreeg ik een mooie lap, die meteen scheurde toen ik hem over de taart wou leggen, want inmiddels veel te veel poedersuiker erdoor en helemaal uitgedroogd
Uiteindelijk zag het er toch en klein beetje uit als taart. Ik heb hem samen met de kinderen versierd (ziet er heel professioneel uit ahum ).
Durf hem niet aan te snijden, want dat ziet er niet uit natuurlijk zo helemaal scheef!
Maar... ik vond het wel leuk om te doen en wil graag verder met oefenen. Alleen heb nu geen biscuitmix meer
Even een vraagje nog, wat doen jullie met al die taarten? Ja opeten natuurlijk, maar hoeveel taart kun je eten in de week? Is niet echt goed voor de lijn denk ik met een heel pak boter erin en al die marsepein
Nou ik ga het forum even verkennen en jullie prachtige taarten bekijken! Tips zijn altijd welkom
groetjes,
Suzy