1

Onderwerp: Welk merk eetbaar kant?

Ik wil al zo lang eens een keer met eetbaar kant werken en binnenkort krijg ik hier de gelegenheid voor bij de taart voor mijn ouders.
Maar welk merk adviseren jullie?
Heb het ooit eens geprobeerd met de sweet lace expres maar die kreeg ik met geen mogelijkheid heel uit de mold.

2

Re: Welk merk eetbaar kant?

Ik heb 1x magic decor gebruikt, kreeg het er niet mooi uit.
Maar... maar 1x geprobeerd. ...

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

3

Ik werk juist heel graag met de magic decor lace, dat werkt super! Ik bak de mat wel in de oven, en strijk de mat twee keer in.

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

4

Twee keer instrijken?

Wil je dit uitleggen? Bak je dan ook twee keer?

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

Ik gebruik wel de sweet lace, echter oefening baart kunst. Als de sweet lace niet heel uit de mal wil is het te taai, 1 druppeltje water bij het kant doen, goed kneden en dan weer proberen. Ik heb echt wel een avond geoefend totdat ik het in de vingers had.

Ik heb net twee stroken van magic decor gekocht én gelijk gebruikt!
Met de sk flexi-ice gevuld, deze is een stuk goedkoper dan de andere eetbaar kant producten!
De eerste keer lukte het gelijk, wel heb ik ook de strook 2x gesmeerd.
Eerste keer in oven laten drogen daarna waar nodig bij gesmeerd, dit eventjes op kamertemp laten drogen en super mooi en gemakkelijk haalde ik ze er uit!
Nu afwachten hoe flexibel hij blijft en of hij makkelijk op de taart gaat.
Met slecht 50 gram en 75 cl water heb ik 6 stroken gevuld.
Voorlopig ben ik er erg blij mee!

7

Eetbaar kant blijft het best en langst goed flexibel als je het tussen bakpapier in een zip lock (hersluitbaar) zakje stopt. Zo ligt mijn flinke voorraad ook in de kast en dat is na máánden nog flexibel heb ik laatst eens gekeken.

Laat je het 'aan de lucht' drogen, dan droogt het uit. Is het (wat) droog, kijk dan of je het door de stoom van de waterkoker kunt halen, zodat het weer flexibel wordt. Let wel op dat je voorzichtig bent hierbij: van teveel stoom wordt het weer te flexibel ('zakt het in').

Hakkiegebakkie schreef:

Ik heb net twee stroken van magic decor gekocht én gelijk gebruikt!
Met de sk flexi-ice gevuld, deze is een stuk goedkoper dan de andere eetbaar kant producten!
De eerste keer lukte het gelijk, wel heb ik ook de strook 2x gesmeerd.
Eerste keer in oven laten drogen daarna waar nodig bij gesmeerd, dit eventjes op kamertemp laten drogen en super mooi en gemakkelijk haalde ik ze er uit!
Nu afwachten hoe flexibel hij blijft en of hij makkelijk op de taart gaat.
Met slecht 50 gram en 75 cl water heb ik 6 stroken gevuld.
Voorlopig ben ik er erg blij mee!

dan heb je niet veel nodig, dat vroeg ik me al af, want als je heel veel nodig is dan wordt het wel prijzig, dus dat valt wel mee!!

heb je een foto ervan?

9

Siena schreef:

Twee keer instrijken?

Wil je dit uitleggen? Bak je dan ook twee keer?

Ja, inderdaad de eerste keer instrijken en dan bakken. Daarna met de lace in de mal nog een keer nastrijken, het kant krimpt namelijk wat. En daarna met een tweede laag eroverheen nog maals bakken. Dan heb je mooie stevige lace en zijn alle gaatjes zeker opgevuld.

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

10

Flexi ice. :y Makkelijk te gebruiken en het blijft lang (dagen, zelfs weken bij goede omgeving) flexibel. Je kan het in elke mat gebruiken. De poeder maak je aan met water, eventueel een kleuertje erbij. Dan de mal vullen met een paletmes, 20-30 minuutjes in de oven op zo'n 60 graden en dan hoort het er zo uit te komen.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

11

Nou, ik heb vd week voor het eerst de magic decor gebruikt en het is in 1 x gelukt!
Voor mij werkt het veel beter dan de sweet lace expres waarmee ik na een avond 'vechten' nog geen mooi stukje kant had.