1

Onderwerp: Bal ui taart laten komen, hoe ?

Hallo

Binnenkort is mijn neefje jarig en ik ga zijn taart maken. Aangezien hij van voetbal houdt, wordt dat het thema.

Ik wil graag een ronde taart en daarop zo' n halve voetbal plaatsen (wel de mini). Nu vraag ik mij af of ik deze gewoon op de taart moet zetten nadat ik deze bekleed heb met fondant of dat ik iets moet doen (zoals bij stapelen) om de bal op de taart te vestigen. Ik zou rond het halve balletje gras aanbrengen.

Aangezien ik de taart moet vervoeren ,zou ik niet willen dat het halve balletje niet blijft zitten.

Hoe zouden jullie dit doen?

Ben nog een beginner :)

2

Re: Bal ui taart laten komen, hoe ?

Onder de voetbal een taart kartonnetje en daaronder stutten met dowels (stokjes te koop in de taartenwinkel om taarten te stutten). Je kunt ook even googlen op hoe stapel je een taart. Dan krijg je wel grote stapeltaarten te zien maar dan begrijp je vast wat ik bedoel met stutten. Tussen de dowels en het taartkartonnetje doe ik altijd een dot Royal Icing of botercrème zodat het niet verschuift.

Succes!

3

Bedankt voor je snelle reactie.

Is duidelijk hoe het moet   :D
Kan ik die stokjes ook vervangen door rietjes? Of is dat te slap? Ik moet namelijk alles online bestellen. Geen taartenshops in mijn buurt  =(

4

Je zou ook kunnen overwegen om de bal er pas op de plaats van bestemming op te plaatsen en indien nodig ter plekke nog wat gras toe te voegen. Als het een kleine bal is (max 15 cm?), niet te zwaar en hij op een kartonnetje gemaakt is dan houdt de taart dat wel even tot het aansnij moment. Maar als de taart even moet staan zou ik altijd dowelen. Rietjes zou ik zelf nooit daarvoor gebruiken maar ik denk dat ze een kleine bal wel zullen houden.

5

Inderdaad wat Paula zegt, rietjes zou ik zelf ook nooit gebruiken maar als je niets anders in huis hebt is het beter dan niet te stutten voor het vervoer! Succes en wel een foto maken he!

6

Ik zou dan eerder sateprikkers doen ipv rietjes. Kun je ook gewoon in de supermarkt kopen  ;)

7

Bedankt iedereen voor de tips.  Sateprikkers, die heb ik wel in huis.  Zal dat eens proberen.  Het balletje is echt een mini dus dat zal wel lukken denk ik