1

Onderwerp: Vanillepoeder waar te koop?

Hallo,

Ik ga voor het eerste cakepops maken en zie dat je als forsig vanillepoeder nodig hebt maar dat is dus iets anders dan vanillestokjes

Heb op internet gezocht maar de supermarkten verkopen het niet

Iemand een idee? Heb het redelijk snel nodig of kan ik iets anders gebruiken?

Dank alvast

2

Re: Vanillepoeder waar te koop?

Heb even gegoogeld op 'vanillepoeder'  omdat ik niet wist dat dit bestond (dacht alleen vanillesuiker en extract) en heb geen echt adres maar kwam wel fora tegen waar wordt gezegd dat het in natuurwinkels te krijgen zou zijn.

Ik ken vanillepoeder ook niet, wel het Engelse `vanillepaste`. Zou dat hetzelfde zijn?  Ik ken het alleen van internet. Dat is vanillemerg, dus zonder de stokjes. Hardstikke lekker, maar zelf merg schrapen levert hetzelfde op.
Dacht ik dus, maar misschien is het toch iets anders?  :think:

4

Welk recept wil je gaan gebruiken dan voor de pops? Maak je ze in een cakepop-maker?

Het recept voor vanille frosting bij ingezonden recepten gebruikt vanille essence?

Kom ook wel wat tegen op google waar dan vanillepudding wordt gebruikt....

5

soms wordt de term vanillepoeder ook gebruikt voor vanillesuiker.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6 Laatst bewerkt door Miss Pebble (17-09-2012 20:23)

quote Lush.nl
Om vanillepoeder te maken, malen we de gedroogde vanillestokjes tot een fijn poeder.
/quote
Volgens mij zijn het officieel alleen de zaadjes die gemalen worden.

Is dus echt niet hetzelfde als vanillesuiker...
Wordt veel gebruikt bij suikervrije producten, door raw-foodies en omdat het makkelijker werkt dan merg uit stokjes schrapen ;) Inderdaad verkrijgbaar bij goed gesorteerde natuurvoedingswinkels, of online.

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

7

En oja: gebruik half zoveel vanillepoeder dan de hoeveelheid extract die je volgens het recept moet gebruiken.
Evt nog een beetje extra als je een sterkere smaak wilt; maar oppassen want teveel vanille in een gerecht is echt zoooooooooooo smerig :(

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

8

volgens mij, ik kom uit België, is vanillepoeder: zakjes poeder waar je vanillepuding mee maakt! om in te dikken?
geen idee natuurlijk of het dat is wat in het recept bedoelt wordt,  bvb van Imperial   :/

http://www.campbells.be/nl/merken/imperial.html

middelste blauwe doos

9

Bedankt! Ik ga ff bij de bio winkel langs. Anders maal ik de stokjes wel.

Thx

10

Miss Pebble schreef:

Is dus echt niet hetzelfde als vanillesuiker...

nee dat dacht ik dus ook :s Tot ik in een buitenland eens vanillepoeder kocht......... Dacht dat ik voor weinig geld iets goeds had, maar achteraf was het toch dure vanillesuiker!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

11

Hi! Ik zie dat dit al wat oudere berichtjes zijn, maar wie weet hebben nieuwe bezoekers er wat aan. Ik heb zelf heel veel moeite gedaan om ongezoet vanillepoeder te krijgen (wilde ook nog biologisch). Uiteindelijk heb ik kleine buisjes gevonden in de biowinkel en een grote zak online, bij Superyoga. Je kunt ook gewoon op ongezoete vanillepoeder zoeken, dan vind je het ook wel. Succes allemaal!

12

Hi! Ik zie dat dit al wat oudere berichtjes zijn, maar wie weet hebben nieuwe bezoekers er wat aan. Ik heb zelf heel veel moeite gedaan om ongezoet vanillepoeder te krijgen (wilde ook nog biologisch). Uiteindelijk heb ik kleine buisjes gevonden in de biowinkel en een grote zak online, bij Superyoga. Je kunt ook gewoon op ongezoete vanillepoeder zoeken, dan vind je het ook wel. Succes allemaal!