Onderwerp: Hello Kitty
Vorige maand had ik een betalende bestelling van een klasgenoot van de avondschool voor haar 2-jarig dochtertje.
Een stapeltaart met veel bloemen, roze en Hello Kitty. Mijn taak werd heel eenvoudig gemaakt, ze had een heel mooie taart op internet gevonden en ik moest die gewoon terug reproduceren.
Alles was goed gepland, alle versieringen waren op tijd gemaakt, ik hoefde enkel mijn taarten te vullen, te bekleden en te versieren de avond ervoor.
Het was ongelooflijk warm in mijn keuken, 27 graden, om 23u ... om een heel lang verhaal kort te maken ... om 2u 's morgens had ik mijn 2de biscuit al 3x met fondant bekleed dat elke keer weer scheurde. Ik had de onderste taart al bekleed en voor een deel versierd en op een koele plaats gelegd. Ik besloot een paar uur te gaan slapen en vroeg op te staan om de volgende dag met hernieuwde moed verder te werken.
Om 8u opgestaan, ik wilde snel douchen om dan naar de winkel te gaan om nieuwe fondant te gaan kopen voor mijn bovenste taart. Ga ik naar mijn onderste taart kijken en wat blijkt, de fondant was aan de zijkant gesmolten !!!! Ik had 3u om de taart af te werken.
Mijn wereld stortte in ... hoe moest ik die taart tot een goed einde brengen in zo'n korte tijd, ik kon een meisje van 2 jaar toch niet teleurstellen. Mijn man heeft me gezegd "alles komt goed" ... hij is naar de bakker gereden, vraag me niet hoe maar hij is met 2 niet versierde biscuits buitengestapt.
Hij heeft mijn vulling opnieuw gemaakt terwijl ik fondant ging kopen, heeft mijn nieuwe biscuits gesneden, gevuld en bedekt. Ik kon weer aan de slag.
Ik was op tijd klaar ... het meisje was heel blij.
Mocht je jouw eigen taart herkennen, excuses dat ik de toelating niet heb gevraagd, maar ik heb hem hier op het forum niet gevonden, dus ... bedankt voor dit mooi voorbeeld
De oorzaak van mijn zenuwinzinking:
Blog: Whippy's fun baking