1

Onderwerp: even lekker freubelen

Voor het weekend een taartje gebakken. Ik wilde graag wat dingen uitproberen (chocolademousse vulling en botercreme met schuddebuikjes). Het is wel aardig gelukt, alleen het bekleden van de taart ging niet zo best. Aan de bovenrand werd de marsepein heel lelijk  :nooo: Iemand een idee hoe dit kan? Tips zijn erg welkom.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WSOASJQI-D.jpg

2

Re: even lekker freubelen

Ik heb geen tips, maar ik vind het wel een mooie taart. Geniet er lekker van.

Same here! Ik kan je niet helpen want als ik marsepein gebruik ben ik ook minder fan van m'n eindresultaat als dat ik fondant gebruik...
Maar mooi gemaakt! Ik vind soms lastig aan zulke taarten te beginnen omdat je dan taart moet bakken en de fondant/marsepein en ook nog is icing moet maken haha. Soms vind ik dag lastig te combineren :) maar erg mooi gemaakt!

4 Laatst bewerkt door Baklataart (11-10-2014 13:08)

heel erg mooi gedaan en zeker je icing :thumb:  :thumb:

ik heb dat ook met marsepein een soort lucht gaatjes, gebruik nu callebaut fondant dat werk super :Y  :Y

5

Geen tips over marsepein gebruik zelf altijd fondant, maar wat een geweldige taart.
Heerlijk hé om zelf eens te freubelen en dingen uit te proberen!

6

Mooie taart hoor!
Voor wat betreft je marsepein: het zou kunnen dat je niet lang genoeg gekneed hebt, dat ie niet soepel genoeg was, zeg maar.
Simpele tip als je toch wit gebruikt: kneed er een (klein) deel fondant doorheen. Voor de smaak merk je daar niks van, maar het wordt zoveel makkelijker te verwerken (plooibaarder).
(Bij kleur kan dit uiteraard ook wel, maar dan moet je wel kleuren na het mengen met de fondant, anders wordt de kleur meteen lichter.)

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

7

Bedankt voor de tip SweetTooth! Ga ik zeker uitproberen. Misschien zit het em ook wel in de kwaliteit marsepein, kwam van de supermarkt. Eerder met Zeelandia in kleur geen probleem gehad, maar in wit (zelfgekleurd) wel. Vandaar dat ik nu kantenklaar wit bij de supermarkt had gekocht. Maar in het vervolg meng ik er gewoon fondant door, is misschien een betere oplossing. Voor een volgend freubel project.

Leuk taartje. Witte marsepein is naar mijn idee altijd wat lastiger te verwerken. Met Zeelandia krijg ik ook het beste resultaat. Ik werk eigenlijk alleen maar met marsepein.