1

Onderwerp: Huis staat blauw

Appeltaart staat in de oven. Doe de oven open pfffff keuken en huiskamer blauw. Onder in de oven alle maal drap vorm lek. Wat doen jullie er aan om het lekken te voor komen, wat voor springvorm gebruiken jullie? Nu maar de oven poetsen.

2

Re: Huis staat blauw

Als je inhoud KAN lekken doe ik altijd zilverfolie om de form en ik heb ALTIJD een bakplaat op de bodem van mijn oven staan! (Omdat ik ik ook een keer een lekkende vorm heb gehad  :) )

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

3

Dit is wat ik altijd doe, heb maar zelden een lekkende appeltaart:
Van mijn oma geleerd om op het deeg paneermeel te strooien voordat de appels er in gaan. Dat neemt het vocht op.
Ik begin altijd met het schillen en snijden van de appels. Doe ze met suiler en kaneel in een schaal. Als ik ze dan in de zorm doe, kan ik er al wat vocht afgieten
En voor de zekerheid leg ik altijd bakpapier op mijn rooster.

4

Ik bekleed de springvorm met bakpapier en heb dan geen last van lekkende taarten, op het deeg strooi ik een beetje griesmeel of amandelmeel.

Christine.

5

Eetlepel custard door je appels om het vocht te vangen. En een nieuwe vorm kopen. Ik vind zelf de springvormen van Blokker erg goed. Zijn ze van Oetker?

Tieneke

ik doe altijd wat brood in blokjes op de bodem van de appeltaart of restjes cake uit de diepvries (natuurlijk wel eerst goed laten dooien)

https://www.facebook.com/Fienstaarten
hoogeloon nbr omgeving eindhoven

7

ik doe altijd een zakje klopvast op de bodem .en voor de zekerheid aluminuumfolie eronder

8

Ik heb nog nooit een lekkende appeltaart gehad. Of het was een tarte tatin  ;) . Hoe doe je je deeg in de vorm? Ik heb ook de vormen van Blokker (Kaiser geloof ik) en heb hier nooit problemen mee. Ook biscuitbeslag lekt niet in deze vormen.  Ik laat mijn appels altijd erg goed uitlekken en doe er ook custard door.
Maar als je huis blauw staat, staat je oventemperatuur dan niet te hoog?  :think:

9

laagje speculaaskruimels op de bodem is ook hmmm...,

het verschilt ook welke appels je gebruikt, denk ik,
met goudrenet heb ik nooit last, Elstar wel, die gebruik ik als de goudrenet er
niet meer is.