1

Onderwerp: Taart met ballen

Voor mijn dochter die vandaag 7 is geworden.
Verras me maar zei ze, maar géén princessentaart. En een stapel mag ook van 3 of 2.. of 1  :lol:
Oke dan wordt het dus heel wat anders dan normaal.

Het is een taart met vanille biscuit (geen mix) gevuld met een soort mokkacreme op basis van witte schocolade/slagroom/boter en mokkapoeder. Versierd met koffietruffels en wat mokkacreme.
Piping van de rand ging nog niet gelijkmatig genoeg naar mijn zin maar daar heb ik dan ook nog niet eerder serieus werk van gemaakt. De mokkacreme roos was ook nieuw voor mij.
Al met al ben ik best tervreden over het resultaat.

De andere is nog niet klaar maar dat wordt een zuur zure met mijn eigen citroencreme, BBR en citroen icing erover  :9

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-HPPZY7JQ.jpg

Bedankt voor het kijken!

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

2

Re: Taart met ballen

hmm ziet er jammie uit!!!

bakken met Chez-Ami
www.facebook.com/chezami.nl binnenkort online op www.chezami.nl

3

Wauw, wat superstrak afgesmeerd! En zo'n mooie roos gemaakt, dat zou ik ook wel willen kunnen. Je taart klinkt ook wel heel lekker. Nog gefeliciteerd met je dochter.

Tieneke

4

Waneer kan ik zo'n taart bij je bestellen? ;-)
Die ziet er heel mooi en super lekker uit!!!

5

wauw, die is mooi strak afgesmeerd en mooi gedecoreerd!!! :thumb:

lekkere combinatie :9  :9

je zure taart klinkt me ook super lekker :9  :9

Gefeliciteerd met je dochter :)

6

Ziet er echt superlekker uit! Met welke tip heb je het randje gespoten? Ook benieuwd naar je citroentaart  :9

7 Laatst bewerkt door JPS (11-10-2014 20:51)

Bedankt voor de leuke reacties.
De rand het ik met hetzelfde tipje gespoten als de roseblaadjes, die met het dunnen randje dus.
Je spuit dan met het dunne deel boven en dan spiraalvormige trekkend spuiten.
Ik weet niet of het een bekende techniek is, ik probeer gewoon maar wat raak en als het er leuk uitziet gebruik ik het
Ik zal nog een foto van het citroentaartje plaatsen als de visite weg is.
Beide zijn goedgekeurd door de visite.

Edit: ik bedoelde natuurlijk rozenblaadjes i.p.v. roseblaadjes  :lol:

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

8

Dat ziet er mooi en lekker uit en natuurlijk gefeliciteerd met je dochter.

9

En zoals beloofd het Citroentaarje, niet bijzonder mooi maar wel erg lekker.
De druipers vond mijn dochter leuker dan een strak taartje dus gewoon gedaan.
En daaronder nog een paar lang niet perfect gelukte macarons die ik erbij gemaakt had. Je kunt mislukte macarons en de restanten van de vullingen beter opeten dan weggooien toch?

En Figaroth, Ik vermoed dat er niet veel soeps van zou overblijven als ik er eentje naar je opstuur maar ik ben nog van plan om het recept voor de creme bij de ingezonden recepten te zetten. Er werd nl veel naar gevraagd door de visite. Zelfs een meisje dat anders geen mocca lust wilde nog meer. Wat wil je nog meer  ;)

Groetjes,
John

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-TZ8JYGKE.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-KJSAIFM7.jpg

10

O, kon ik maar zulke macarons uit de oven toveren... Ze zijn echt mooi en zeker niet mislukt hoor.

Tieneke

11

niks mis met je macarons toch zien er heel mooi uit en zo lekker, ook je taart trouwens :9  :9

12 Laatst bewerkt door Baklataart (12-10-2014 15:14)

oeps 2x :think:  :think:

13 Laatst bewerkt door JPS (12-10-2014 23:58)

Ik weet dat velen al blij zijn als hun macarons er zo uit zien maar ik leg de lat voor mezelf altijd vrij hoog.
Sommige waren deels hol, sommige scheef gerezen en sommige net iets te droog. Maar dat is niet heel erg, dat houd het juist leuk. Ik blijf net zo lang proberen en experimenteren tot ze niet meer hol, chewy van binnen en mooi rond zijn.
Eerst had ik altijd problemen met de voetjes, die waren altijd breder dan de rest, dat is nu onder de knie.
Iedereen die ook graag macarons wil leren maken raad ik aan om hier op meentjes howto te kijken.

Wordt wel een beetje off topic nu.

Groetjes,
John

14

Mooi John!

"Life begins where your comfortzone ends."