1

Onderwerp: Lage cupcakes

Als ik cupcakes maak, met een zak kant en klare mix of een echt recept, heb ik altijd dat mijn cupcakes hoog uit de oven komen.
Daarmee bedoel ik, bol zoals een muffin is.
Bij de foto's zie ik allemaal mooie lage en rechte cupcakes voorbij komen, zodat je ze goed kan versieren.
Dat wil ik ook graag, zijn hier tips voor?
Ik vul de vormpje voor 2/3 en bak op een niet te hoge temperatuur, meestal 180graden.

2

Re: Lage cupcakes

Iets minder in de cups doen? Wat ik ook wel eens doe, gewoon het kapje eraf snijden.. ( kids blij, ik blij... )
Ik doe ze trouwens in de oven eerst op 160 graden daarna op 170 graden in totaal een uur ongeveer

Neem ook eens een kijkje op:https://www.facebook.com/Manoa-taarten

3

Gewoon als ze klaar zijn een broodplank erop leggen en ze worden heel mooi plat!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

4

Ik doe 38 gram mix van Custers in een vormpje en dan heel even de broodplank erop.......

5

Ik bak zonder een mix te gebruiken...en doe 40gr in een vormpje. Nadat ze uit de oven komen leg ik er idd ook even een plank op, zodat ze mooi plat worden aan de bovenkant.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

Ik gebruik een standaard cakemix, 40 gram per cupje. Ik gebruik cupjes van de Xenos. Die blijven om de 1 of andere reden altijd super goed zitten en zijn onwijs goedkoop. De inhoud van de cup wil nog wel eens verschillen per merk. De 1 is hoger dan de ander. Ik bak op 150 graden en leg nadien even een snijplank op het bakblik. Meestal is het amper nodig ;-).

7

Ik gebruik de House of Marie cupcakepapiertje. Deze zijn net iets groter dan de meeste andere. Ik doe ongeveer 45 gr in een vormpje, maar als ik minder hoog wil 40 gr. Dan leg ik er ook een broodplank op.
Ik gebruik de mix van FunCakes en bak ongeveer 25 min op 160 gr hetelucht.
@Manoa: bak jij de cc's een uur? Dan zijn ze zeker gaar ;)