1

Onderwerp: Koekjes breken snel

Ik ga 50 finishvlag koekjes maken en heb nu het recept van de MjamTaart (site). Ik vind deze erg lekker, maar wel erg bros. En omdat er een vlaggenstok aan zit komt dit niet goed uit  ;) . De stelen breken af  :S. Komt de brosheid door de bakpoeder? (Ben niet zo'n koekjesbakker  ;) )

2

Re: Koekjes breken snel

Een recept met zeeuwse bloem geeft altijd een wat 'slapper’  koekje.
Probeer anders eens 1 van de recepten uit dit topic:

http://forum.deleukstetaarten.nl/viewtopic.php?id=86988

3

Tijdens het zoeken naar recepten kom ik regelmatig jouw topic tegen  :y . Handig topic en goed uitgelegd. Ik had vanwege dit topic al eerder de PP koekjes gemaakt. Deze blijven erg goed in model waardoor je deze ook mooier kunt decoreren. maar omdat iedereen zo positief over de het recept van de Mjam site was, wilde ik deze ook proberen. Maar deze zijn inderdaad slapper en brosser. Wel lekker dus. Uiteindelijk heb ik toch maar weer de PP koekjes gemaakt. Deze ga ik voortaan (weer) gebruiken omdat deze idd niet uitlopen. Het deeg is ook steviger en vervormt niet tijdens het oppakken. Door de combinatie van zeeuwse bloem en/of bakpoeder? Heb de plaat trouwens wel eerst in de koelkast gezet tijdens het voorverwarmen van de oven

4

Ik gebruik Zeeuwse bloem eigenlijk alleen bij spuitkoekjes (zoals sprits). Wat je misschien wel eens kunt proberen is half-om-half doen. dus de helft Zeeuwse en de andere helft Tarwe Patent. Soms moet je gewoon wat experimenteren :D